۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
مجوز ماده ۵۶ پروژه «سدگرین» نهاوند از طرف دولت صادر شد
استاندار همدان:

مجوز ماده ۵۶ پروژه «سدگرین» نهاوند از طرف دولت صادر شد

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه سدگرین نهاوند با آب‌گیری ۲۱میلیون متر مکعب و ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است‌، گفت: مجوز ماده ۵۶ پروژه «سدگرین» نهاوند از طرف دولت صادر شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدسعید شاهرخی ظهر پنج شنبه در دیدار با نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه، گفت: سعی کردیم با تدوین سند راهبردی و عملیاتی سه ساله توسعه استان همدان به تفکیک شهرستان‌ها عمل کنیم.

وی با بیان اینکه مردم به دنبال مسئولان و مدیرانی هستند که بدون حاشیه مشکلات و مسائل را حل کنند؛ افزود: طبق برنامه راهبردی و عملیاتی سه‌ساله استان همدان شهرستان نهاوند شاهد تحولات مهم و اثرگذاری خواهد بود.  

شاهرخی با تاکید بر اینکه در شهرستان نهاوند به دنبال انجام و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کلان هستیم، ادامه داد: توجه به ارتقا معیشت، بالابردن درآمد و ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف شهرستان نهاوند مدنظر است.

استاندار همدان با یادآوری اینکه سدگرین نهاوند با آب‌گیری ۲۱میلیون متر مکعب و ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است‌، گفت: مجوز ماده ۵۶  پروژه سدگرین از طرف دولت صادر شد و به‌زودی ادامه عملیات اجرایی این پروژه به صورت ویژه آغاز می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه این اقدام دولت کمک بزرگی در راستای خدمت به مردم شهرستان نهاوند است، گفت: یکی از اهداف احداث این سد تامین آب شرب شهرستان نهاوند و روستاهای تابعه، تامین آب کشاورزی حقابه‌های موجود این شهر و روستاهای اطراف و همچنین تامین آب مورد نیاز کشاورزان است.

وفاق و همدلی موجود باید توسط مدیران و نمایندگان مجلس استان همدان تقویت شود

وی با بیان اینکه گلخانه‌های نهاوند ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال و تحول در صنعت کشاورزی این شهرستان است، گفت: معتقدیم وفاق و همدلی موجود باید توسط مدیران و نمایندگان مجلس استان همدان تقویت شود.

استاندار همدان افزود: برای اینکه بتوانیم آینده بهتری برای استان همدان رقم بزنیم و برنامه‌ها و اهداف توسعه‌ای را تحقق بخشیم باید اختلافات را کنار گذاشته و در کنار هم باشیم و از حاشیه‌ها دوری کنیم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه موافقت سازمان برنامه و بودجه با تبصره ۵۶ به معنی تامین اعتبار سد گرین از محل منابع دولتی نیست؛ اظهار کرد: استفاده از تبصره ۵۶ زمانی صورت می گیرد که بخش دولتی توان تامین اعتبار یک پروژه را نداشته باشد پس با اجرای آن از سوی بخش خصوصی در قالب تبصره ۵۶ موافقت به عمل می‌آورد.

جلب مشارکت بانک‌ها برای احداث سد گرین
علیرضا شهبازی افزود: با توجه به اینکه اعتبارات سالیانه دولتی کفاف تکمیل طرح را نداشته و سالیان درازی به طول می‌انجامید که سد گرین به سرانجام برسد لذا با توجه به اسناد و مدارک موجود از حدود یک سال پیش تلاش کردیم مشارکت بانک‌ها را برای احداث این پروژه جلب کنیم.

وی افزود: بر این اساس و به واسطه رایزنی‌هایی که با مدیران عامل چندین بانک به عمل آمد سرانجام مقرر شد طبق ماده ۵۶ بانک کشاورزی با سهم ۴۰ درصدی، بانک‌های تجارت و صادرات هر کدام با سهم ۳۰ درصد مجموعا صد درصد اعتبار مورد نیاز سد گرین را که ۳۳۰ میلیارد تومان است تامین کنند.


 

کد خبر: ۶۶٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha