۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
سیستم احراز هویت بیومتریک به خودپردازها می آید
غول سازنده تراشه در جهان در رقابت با اپل و AMD اعلام کرد

سیستم احراز هویت بیومتریک به خودپردازها می آید

همانطور که در پاندمی، پرداختهای بدون تماس توسعه یافته اند و همچنان یکی از چالشها تماس دست با دکمه های خودپردازها و یا پایانه های فروشگاهی (پوز) می باشد، بزرگترین شرکت سازنده تراشه، اینتل، به تازگی این مشکل را برطرف کرده است.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «ایندین اکسپرس» نوشت: اینتل معتقد است که دوربین RealSense 3D خود سرانجام احراز هویت صورت را در دستگاه های مانند دستگاه های فروش (پوز)، خودپردازها که سالها مورد غفلت واقع شده اند، با خود به ارمغان می آورد.

اینتل به تازگی سیستم جدیدی برای شناسایی چهره معرفی کرد که نوید می دهد دسترسی بیومتریک به دستگاه های خودپرداز، قفل های هوشمند و موارد دیگر را فراهم می کند.

غول چیپ ست مستقر در سانتا کلارا، کالیفرنیا گفت: سیستم جدید دوربین RealSense ID خود ترکیبی از یک سنسور عمق فعال با یک شبکه عصبی تخصصی طراحی شده است که تأیید صحت چهره را به صورت ایمن، دقیق و آگاه از کاربر انجام می دهد. سیستم RealSense ID از ۹۹ دلار شروع می شود و در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ در دسترس قرار می گیرد.

ایده پشت سیستم دوربین RealSense ID ساده است و از آنجا که به دلیل همه گیری، هر زمان که فردی به دستگاه خودپرداز تماس پیدا کند، خطر ابتلا به ویروس کرونا بیشتر خواهد بود؛ از این رو مشابه FaceID در آیفون ها و iPad های اپل، این سیستم اینتل، از دو لنز دوربین و حسگرهای ویژه ای بهره می برد که می توانند عمق را ضبط کنند. همراه با یک شبکه عصبی تخصصی و یک سیستم اختصاصی روی تراشه، می تواند چهره فرد را تشخیص دهد.

اینتل می گوید: این سیستم می تواند با تغییر ظاهر کاربران در طول زمان سازگار شود. این راه حل همچنین در شرایط نوری مختلف برای افرادی که دارای بلندی یا رنگ چهره مختلف هستند، کار می کند. همچنین این شرکت اعلام کرد، این سیستم دارای فناوری ضد جعل داخلی است که از عکس، فیلم یا ماسک از هرگونه تلاش برای ورود اطلاعات نادرست جلوگیری می کند. در عین حال که دارای نرخ پذیرش کاذب یک در یک میلیون است.

اینتل همچنین خاطر نشان کرده است که این راه حل فقط از طریق آگاهی کاربر فعال می شود و تأیید اعتبار نخواهد شد مگر اینکه توسط یک کاربر از قبل ثبت نام شده درخواست شود. همچنین این غول فناوری معتقد است که مانند تمام فناوری های اینتل، در تلاش است  تا از اعمال اخلاقی و حمایت از حقوق افراد اطمینان حاصل کند. گفتنی است اینتل در تجارت تراشه با رقابت سخت اپل و AMD روبرو شده است. در حالی که این شرکت اولین بار فناوری دوربین سه بعدی RealSense خود را در سال ۲۰۱۴ معرفی کرده است.

کد خبر: ۶۶٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha