۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
برخورد با ۱۹ تور غیر مجاز گردشگری در قزوین
معاون گردشگری میراث فرهنگی قزوین :

برخورد با ۱۹ تور غیر مجاز گردشگری در قزوین

قزوین- معاون گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی و صنایع دستی استان قزوین از شناسایی و برخورد با ۱۹ تور غیر مجاز گردشگری در ۹ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی قزوین، نادر محمدی در این باره اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در تورهای گردشگری علاوه بر استانداردهای مصوب تورگردانی، نظارت بر نحوه اجرای تورهای گردشگری و برخورد با تورگردانان متخلف تشدید شده و از ابتدای امسال تا پایان آذرماه از ادامه فعالیت پنج تور یک روزه و دو روزه به مقاصد یزد، زنجان و رشت به دلیل نداشتن مجوزهای قانونی، بیمه نامه انفرادی و بی توجهی به تذکرات جلوگیری به عمل آمده است.

محمدی افزود: همچنین گردانندگان ۱۴ تور غیرمجاز گردشگری اعم از تورهای طبیعت‌گردی و گردشگری ورزشی که با همکاری باشگاه‌های ورزشی برگزار شده بود نیز شناسایی و به آن‌ها اخطار کتبی ارائه شد که در صورت تکرار تخلف و عدم رعایت استانداردهای لازم، معرفی به مراجع قضایی و جلوگیری از ادامه فعالیت آن‌ها در حوزه گردشگری را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت آگاهی گردشگران از نحوه فعالیت تورهای گردشگری اظهار کرد: براساس آئین‌نامه‌ نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی تنها واحدهای دارای مجوز رسمی از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مجاز به برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی با رعایت ضوابط و مقررات مصوب از سوی این اداره کل هستند و فعالیت سایر واحدها خارج از این چهارچوب غیرمجاز است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و صنایع دستی استان قزوین گفت: افراد باید با آگاهی کامل از این موضوع برای رویت پروانه معتبر، آرم و آدرس دفتر در تبلیغات تور توجه کافی داشته باشند و فقط با عقد قرارداد ممهور به مهر دفتر و درج نام در فهرست بیمه مسافران، برای واریز وجه اقدام کنند.

محمدی افزود: نظارت بر فعالیت تورهای گردشگری با همراهی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان، دادستانی و پلیس اماکن با جدیت ادامه دارد و گردشگران و هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در خصوص فعالیت تورگردانان با تلفن ۳۳۶۸۵۰۲۴ واحد نظارت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین تماس بگیرند.

کد خبر: ۶۶٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha