۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
آغاز رهاسازی ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی خبر داد:

آغاز رهاسازی ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه

ارومیه- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: رهاسازی ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب از چهار سد اقماری به سمت دریاچه ارومیه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بازار، اتابک جعفری امروز با اعلام این خبر افزود: رهاسازی این میزان آب از سدهای چهارگانه شهرستان‌های سلماس، بوکان، ارومیه و مهاباد به سمت دریاچه ارومیه در راستای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه و تامین بخشی از  نیازهای زیست محیطی آن و بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران صورت ‌می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از این میزان ۱۹۴ میلیون مترمکعب مربوط به سد شهید کاظ‌می‌بوکان و ۴۰ میلیون مترمکعب نیز مربوط به سد مهاباد است.

جعفری بیان کرد: همچنین در این مرحله ۳۰ میلیون مترمکعب آب از سد شهرچای ارومیه و ۶ میلیون مترمکعب نیز از سد زولای سلماس  به سمت دریاچه ارومیه سرازیر ‌می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: با رهاسازی آب، مناطق پایین‌دست سدها تحت تأثیر قرار می‌گیرد و مردم و ساکنان محلی ضمن رعایت نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن باید از نزدیک‌شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند تا مشکلی در این خصوص پیش نیاید.

جعفری اضافه کرد: همچنین به منظور حمایت از برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه کشاورزان از برداشت آب در مسیر رودخانه برای مصارف زراعی در مدت زمان رهاسازی پرهیز کنند.

طی سال‌های اخیر در راستای احیای دریاچه ارومیه بیش از چهار میلیارد مترمکعب آب از سدهای اقماری به سمت دریاچه ارومیه رها شده‌است.

دریاچه ارومیه در حال حاضر وضعیت تثبیت‌شده‌ای را ‌می‌گذراند و با افتتاح طرح‌های احیایی، روند رو به رشد میزان آب موجود در آن به صورت جهشی افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۶٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha