۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
صفحات ترامپ در توییتر، اینستاگرام و فیسبوک معلق شد

صفحات ترامپ در توییتر، اینستاگرام و فیسبوک معلق شد

دو شبکه اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام از تعلیق ۲۴ ساعته حساب کاربری «دونالد ترامپ» به واسطه تشویق به خشونت خبر دادند. در ادامه توییتر هم پس از محدود کردن توییت‌های ترامپ؛ صفحه شخصی او را برای ۱۲ ساعت معلق کرده است.

مژده باقری؛ بازار: دونالد ترامپ  که صحت نتایج انتخابات ریاست جمهوری را بارها از زمان رای گیری زیر سوال برده، در شبکه‌های اجتماعی از حامیانش خواسته بود برای اعتراض به خیابان بیایند. تعدادی از این حامیان افراطی ترامپ به ساختمان کنگره یورش برده و آنرا تسخیر کردند. این حمله باعث لغو جلسه نمایندگان و دخالت نیروهای امنیتی شد که در پی آن ۴ نفر کشته و چندین نفر دیگر مجروح شدند. در پی این حادثه شبکه‌های اجتماعی توییتر، فیسبوک و اینستاگرام که از روز گذشته صحت اغلب پست‌های ترامپ را با برچسب‌هایی زیر سوال برده‌ بودند، در نهایت تصمیم به تعلیق موقت حساب کاربری رییس جمهور گرفتند.

توییتر از شب گذشته بسیاری از پست‌های ترامپ را برچسب زد و در  ادامه مانع از لایک یا بازنشر آنها ‌شد. این شبکه اجتماعی پس از حذف ۳ توییت رییس جمهور آمریکا حساب کاربری وی را به خاطر «تخطی گسترده» از سیاست‌ها برای ۱۲ ساعت تعلیق کرد و نوشت:

«در نتیجه وضعیت خشونت‌بار و مستمری که در واشنگتن در جریان است، باید ۳ توییت realDonaldTrump@ که امروز منتشر شده به خاطر نقض مکرر و شدید سیاست یکپارچگی مدنی حذف شوند. حساب کاربری realDonaldTrump@ پس از حذف این توییت‌ها ۱۲ ساعت معلق می‌شود و در صورت عدم انجام اینکار بسته خواهد ماند.»

فیسبوک نیز در این رابطه گفته است: «پس از تخطی پرزیدنت ترامپ از دو سیاست فیسبوک، صفحه وی را برای ۲۴ ساعت تعلیق کردیم که امکان انتشار پست در این مدت را از او سلب می‌کند.»

«آدام ماسری»، مدیر اینستاگرام نیز تاکید کرد که حساب ترامپ در این شبکه هم به مدت ۲۴ ساعت تعلیق می‌شود.

کد خبر: ۶۶٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha