۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
امسال عملیات اجرایی ۲ پروژه پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان آغاز می‌شود
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان

امسال عملیات اجرایی ۲ پروژه پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان آغاز می‌شود

بندرعباس- مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان گفت: در دهه فجر امسال دو پروژه پتروشیمی در این منطقه کلنگ‌زنی می‌شود که گام بزرگی در زمینه توسعه منطقه ویژه و ایجاد انگیزه برای استقرار دیگر صنایع در آن خواهد بود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، علی اصغر علامه  در نشست خبری با اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: متاسفانه عملکرد منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در سال گذشته  زیر صفر بود و نتوانست اعتبار حدود شش هزار میلیارد ریالی مصوب خود را جذب کند و تا مهرماه حتی یکی از پروژه های سال ۹۹نیز اجرایی نشد که ایمیدرو طی نامه ای خواستار توضیح درباره دلایل این ناکامی ها شد.

علامه اضافه کرد:  این منطقه در غربی‌ترین نقطه استان هرمزگان، شرقی‌ترین نقطه بوشهر و جنوبی‌ترین منطقه استان فارس قرار دارد و به دلیل قرارگرفتن در مسیر کریدور انتقال گاز سراسری خط هفتم، خط انتقال میعانات گازی به ستاره خلیج‌فارس و سایر میدان‌های گازی ونفتی، این منطقه در موقعیت طلایی برای سرمایه گذاری قرار گرفته و برای تولید بیش از ۱۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، چهار میلیون تن فولاد، هزار و ۴۰۰ تن پودر آلومینا، پنج هزار مگاوات برق و آب شیرین کن ۷۵۰ هزار مترمکعبی، طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در منطقه ویژه پارسیان ۳ وظیفه، ایجاد زیرساخت، «سرمایه گذاری و تولید» و صادرات را بر عهده داریم که حدود ۱۰ سال از آغاز فعالیت این منطقه می‌گذرد ولی در بخش‌های مختلف از هدف‌گذاری‌های صورت گرفته عقب مانده است.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان ادامه داد: ایمیدرو چهار منطقه ویژه شامل خلیج فارس، پارسیان، لامرد و کاشان را در اختیار دارد که منطقه ویژه پارسیان به نسبت دیگر مناطق از ظرفیت‌های ویژه‌تری برخوردار است اما به دلایلی نتوانسته به جایگاه واقعی خودش برسد و لذا وزارت صمت تصمیم گرفته تا این منطقه را به طور ویژه به جایگاه واقعی خود برساند.

علامه افزود:  ایمیدرو در حال حاضر به حدود ۲۵۰نفر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان حقوق پرداخت می کند و طبیعی است که انتظار بهترین عملکرد و نتیجه را داشته باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان گفت: وظیفه اصلی ما ایجاد صنایع است و در این دو ماه اخیر تمام تلاشم را معطوف به این کرده‌ام که در این زمینه کارهای بزرگی انجام گیرد و در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی ۱۰ پروژه در زمینه پتروشیمی، فولاد و سیمان را خواهیم داشت.

علامه عنوان کرد: در دهه فجر امسال دو پتروشیمی در این منطقه کلنگ‌زنی می‌شود که گام بزرگی در زمینه توسعه منطقه ویژه و ایجاد انگیزه برای استقرار دیگر صنایع در آن خواهد بود.

کد خبر: ۶۶٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha