۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
 ایران از بازیگران اصلی انرژی در منطقه است/ لزوم اتخاذ رویه واحد درحوزه کلان انرژی کشور
نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران:

ایران از بازیگران اصلی انرژی در منطقه است/ لزوم اتخاذ رویه واحد درحوزه کلان انرژی کشور

باقری، نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران با توجه به ظرفیت های که در حوزه انرژی از آن برخوردار است به عنوان یکی از بازیگران اصلی انرژی در منطقه و حتی در دنیا مطرح است.

به گزارش بازار، پیام باقری افزود: ایران از حیث تولید برق مقام اول منطقه و همینطور از نظر منابع نفت و گاز جزء دو تا سه کشور نخست دنیا ست.

وی اظهارداشت: این منابع ظرفیت های بالقوه کشور است که اگر با برنامه ریزی صحیح و منسجم به خدمت گرفته شود هم در شرایط اقتصادی فعلی و هم در وضعیت کنونی که دنیا در ارتباط با انرژی در روابط بین الملل با آن برخورد می کند به یقین می تواند بیشتر از آن چیزی که امروز هست منشاء اثر باشد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: برای دستیابی به این مهم بطور حتم باید رویه واحدی در سیاست گذاری و تصمیم گیری کلان حوزه انرژی کشور ایجاد شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضربه تمام اقصی نقاط کشور هم برق و هم گاز تامین شده است، افزود: این نشان می دهد سیاست گذاری کلان در حوزه انرژی از تمرکز لازم برخوردار نیست چه بسا اگر این امکان در اختیار مردم کشور گذاشته می شد از انرژی برق برای مصارف زندگی خود استفاده کنند گاز قابلیت صادرات بیش از مقدار فعلی را داشت.

باقری بیان داشت: هم اکنون ایران به عنوان هاب گاز و برق منطقه بالقوه مطرح است و می توانست این ظرفیت ها را به فعلیت برساند.

وی ادامه داد: متاسفانه غفلتی که در این بخش ها می شود بی تردید رقبای منطقه ای که ظرفیت منابع انرژی شان به مراتب کمتر از ایران است داعیه صادرات گاز به اروپا و سایر کشورها را علم می کنند و با برنامه ریزی به این نتایج هم می رسند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی یادآورشد: ایران قابلیت بسیار بالایی در حوزه انرژی برخوردار است اما توفیق کمتری نسبت به ظرفیتی که داشته تاکنون بدست آورده است.

کد خبر: ۶۵٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha