۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
سفر هیات کره‌ای به تهران درباره مطالبات بانکی
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور خبر داد

سفر هیات کره‌ای به تهران درباره مطالبات بانکی

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: سفر هیات کره‌ای به تهران درباره مسائل اقتصادی و طلب ایران از بانک‌های کره جنوبی است.

به گزارش بازار، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران؛ با بیان اینکه دولت ترامپ روزهای پایانی عمرش را سپری می‌کند اظهار داشت: این دولت از روزی که برسر کار آمد همه همتش با تحریک رژیم صهیونیستی و واسطه گری داماد رئیس جمهور ترامپ، به دنبال تحمیل فشار در داخل ایران بوده است.

وی افزود: جنگ اقتصادی و فشارهای متحمله از سوی آمریکا را در طول این چهار سال از سوی دولت ترامپ شاهد بودیم، در این روزها نیز خبرهایی تولید می‌شود که بوی جنگ می‌دهد و مسائل مختلف را مطرح می‌کنند که تنها تحلیل مان یک جنگ روانی است.

واعظی با تاکید بر اینکه نیروهای نظامی ما در آمادگی کامل برای هر گونه اقدامی قرار دارند افزود: تحلیل من این است که آن‌ها مانند گذشته به دنبال راه اندازی جنگ روانی هستند، این در حالی است که در سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آن‌ها نگران بودند که ایران اقدامی را انجام دهد و در برابر این نگرانی نیز آن‌ها موضع دفاعی گرفته بودند.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: براساس تحلیلی که دارند و گزارشاتی که از جاهای مختلف به ما رسیده؛ ما نگران نیستیم که اتفاق نظامی رخ دهد.

واعظی همچنین با بیان اینکه در شرایط فعلی آمریکایی‌ها خود دچار مشکلات داخلی پس از انتخابات ریاست جمهوری هستند گفت: رئیس جمهور فعلی همچنان شکست را نپذیرفته و حاضر نیست رغیبش که ۸ میلیون رای از آن بیشتر کسب کرده است، سمت ریاست جمهوری را تحویل دهد، این اخبار درباره جنگ نظامی تنها فرافکنی و جنگ روانی است و ۴ سال ما این دولت را تحمل کرده ایم و در ۱۲ روز باقی مانده نیز تحمل خواهیم کرد و مشکلی پیش نمی‌آید.

وی تاکید کرد: اخبار تولیدی در این روزها از سوی دولت آمریکا، تلاش‌های آخر این دولت ورشکسته است و هیچ اثری بر اقتصاد، صادرات و واردات ایران ندارد و خودشان هم نیز می‌دانند و شما نیز خبرها را می‌شنوید و می‌بینید که تاثیری بر بازار ندارد و این اخبار تنها برای خوشامد رژیم صهیونیستی است که به این خوش خدمتی‌ها می‌پردازند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: سفر هیات کره‌ای به تهران درباره مسائل اقتصادی و طلب ایران از بانک‌های کره جنوبی است.

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، درباره سفر هیات کره جنوبی به ایران، افزود: البته اتفاقی هم که در ارتباط با کشتی کره‌ای افتاده است، یکی از موضوعات بحث دو طرف خواهد بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه کشتی‌های که در منطقه رفت و آمد می‌کنند باید مسائل محیط زیستی را رعایت کنند، تصریح کرد: این مسائل نیز باید به نوع مناسبی حل شود.

واعظی در خصوص FATF هم گفت: چهار لایحه از لایحه‌ای که دولت در خصوص پولشویی و شفافیت در امور مسائل مالی و بانکی به مجلس فرستاده است، مجلس هر ۴ مورد را تصویب کرده، ۲ لایحه نهایی شد و ۲ لایحه دیگر به دلیل برخی اختلافات با شورای نگهبان به مجمع تشخیص فرستاده شده است.
وی افزود: ما باید به اعضای مجمع تشخیص مصلحت فرصت بدهیم که با کار کارشناسی و بدون اینکه این موضوع سیاسی یا تبلیغاتی شود، مسیر خود را طی کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه گفت: به هرحال تصویب این دو لایحه هم به نفع شفافیت در کشور است و مانع پولشویی می‌شود و هم اینکه روابط بانکی ما را با کشورهای مختلف بعد از برداشته شدن تحریم‌ها روان و محدویت‌های ما را کم می‌کند که یان موضوع به نفع مردم، روابط تجاری، بانکی و خارجی کشور است، ما نباید این موضوع را به یک مسئله جناحی سیاسی تبدیل کنیم، بلکه این یک مسئله ملی است که ان شاء الله در مجمع تشخیص پیش می‌رود و حل می‌شود.

کد خبر: ۶۵٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha