۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
رشد چشمگیر «ومعادن» در پرتفوی بورسی
در دوره ۶ ماهه محقق شد؛

رشد چشمگیر «ومعادن» در پرتفوی بورسی

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از رشد یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۳۰۴ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریالی پرتفوی بورسی خود در دوره مالی شش شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات اطلاعات و صورت های مالی حسابرسی شده میان دوره ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۹ را منتشر کرد. این شرکت در گزارش منتشر شده به سود ۲۷۳درصدی هرسهم خود اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته با رشد یک هزار و ۳۸درصدی همراه شده است.

«ومعادن» در گزارش خود سود خالص را ۱۴هزار و ۹۹۴میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۹هزار و ۷۴۶میلیارد ریال اعلام کرد.

این شرکت در صورت وضعیت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس از رشد یک میلیون و ۲۱۶ هزار و  ۳۰۴میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریالی پرتفویی خود خبر داد. در این صورت وضعیت بهای تمام شده پرتفوی با افزایش ۱۹هزار و  ۹۴۹میلیارد ریالی به ۵۹ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال رسید. همچنین ارزش بازار آن با افزایش ۸۴۹ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریالی به یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال بالغ شد.

سهام بورسی واگذار شده این شرکت در گزارش اعلامی به مبلغ ۱۹هزار و ۶۷۱میلیارد ریال است که از این محل به سود ۲ هزار و ۵۸۶میلیارد ریالی رسیده است. از سوی دیگر کل مبلغ بهای تمام شده سهام بورسی خریداری شده به ۲۵ هزار و۵۶۱ میلیارد ریال رسیده است.

این شرکت بورسی، استفاده از فرصت های موجود در بازار سرمایه و افزایش درصد سرمایه گذاری در بورس کالا و بورس انرژی و بورس اوراق بهادار و فرابورس، پیگیری مستمر در خصوص فروش سرمایه گذاری های کم بازده و بهبود پورتفوی، تسهیل تامین مالی طرح و پروژه های شرکت های سرمایه پذیر را از اهداف و برنامه های راهبردی هیات مدیره اعلام کرده است و در برآوردی که برای تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی شرکت اعلام کرده است به انتشار اوراق صکوک اجاره ۴ساله اشاره کرده که در ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۸ به مبلغ ۷هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال صورت پذیرفت که هزینه مالی آن در سررسید های ۶ماهه از تاریخ انتشار با نرخ ۲۱ درصد است و باید پرداخت شود؛ همچنین پیش بینی کرده در سال ۹۹ تامین مالی جدیدی از این محل صورت نپذیرد.

از اقدام های مهم «ومعادن» می توان به افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران معادل تقریبا ۵۰درصد سرمایه فعلی اشاره کرد و همینطور دارایی های کم بازده و مازاد را به فروش می رساند.

کد خبر: ۶۵٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha