۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
۵۰ پروژه پیشگیری از بیابان‌زایی در کشور اجرا می‌شود
مدیرکل دفتر آموزش سازمان جنگل‌ها:

۵۰ پروژه پیشگیری از بیابان‌زایی در کشور اجرا می‌شود

ساری- میرزایی، مدیرکل دفتر آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ۵۰ قرارداد حفاظتی برای پیشگیری از بیابان‌زایی و توسعه جنگل‌ها در کشور امضاء شده است.

محمد میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تاکید بر توسعه جنگل ها و حفاظت از منابع طبیعی برای پیشگیری از بیابان زدایی اظهار داشت: باید به طرح های آبخیزداری و مقابله با بیابان توجه ویژه شود.

وی از انعقاد ۵۰ تفاهمنامه و قرارداد اجرایی برای مقابله با بیابان زایی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: قراردادهای حفاظتی با بسیج سازندگی منعقد شده است.

مدیرکل دفتر آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با عنوان اینکه باید از عرصه های طبیعی به عنوان ریه های طبیعی محافظت کرد، افزود: برای پیشگیری از بیابان زدایی طرح های حفاظتی خوبی با بسیج سازندگی در مناطق مختلف کشور از جمله مازندران امضاء شده است.

میرزایی ادامه داد: تا پایان سال جاری بخش های مهمی از قراردادهای حفاظتی برای صیانت از عرصه های طبیعی اجرایی می شود.

عطایی نژاد مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری نیز گفت: طبق تفاهمنامه قرار است ۱۸۰ هکتار زارعت چوب با بسیج سازندگی اجرا شود و قرار است ۱۹۰ هزار اصله نهال در اختیار آنان برای غرس قرار گیرد.

وی سطح عرصه های طبیعی استان را بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: طرح زراعت چوب امسال در ۴۰۰ هکتار از عرصه های طبیعی تحت پوشش اجرایی می شود.

کد خبر: ۶۵٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha