۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
۸ اپلیکیشن چینی به فرمان ترامپ تحریم می‌شود

۸ اپلیکیشن چینی به فرمان ترامپ تحریم می‌شود

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، یک فرمان اجرایی جدید را امضا کرده است که این بار مجموعه جدیدی از ۸ برنامه چینی را هدف قرار داده است.

مژده باقری؛ بازار: ترامپ در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود طی فرمان اجرایی جدیدی ۸ اپلیکیشن چینی را تحریم کرده است. این ۸ اپلیکیشن چینی علی پی، کم اسکنر، کیو کیو ولت، شیر ایت، تنسنت کیو کیو، وی میت، وی چت پی و دبلیو پی اس آفیس هستند.

دونالد ترامپ در این فرمان اجرایی که صادر کرده  این ۸ اپلیکیشن‌ را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا عنوان و تاکید کرده که حضور این ۸ اپلیکیشن بر روی سیاست خارجی و اقتصاد این کشور تأثیر منفی می‌گذارند.

در بخشی از این فرمان نیز عنوان شده که باید اقدامات جدی برای مقابله با تهدید ناشی از نرم افزارهای مرتبط با چین انجام شود. به اعتقاد ترامپ این اپلیکیشن‌ها اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران را ذخیره می‌کنند و از این طریق دولت چین خواهد توانست از کارکنان و پیمانکاران دولت فدرال جاسوسی کند. این توجیحاتی است که در ماه آگوست نیز ترامپ برای تحریم وی‌پت و تیک تاک به آن متوسل شده بود.

به گزارش زدتی نت فرمان یادشده ظرف ۴۵ روز اجرایی خواهد شد و بر اساس آن هرگونه نقل و انتقال پول از طریق اپلیکیشن‌های مذکور در آمریکا برای انتقال به افراد یا خرید اموال و غیره ممنوع است.

همچنین افرادی که نرم افزارهای یادشده را توسعه داده یا آنها را کنترل می‌کنند همراه با مراکز و شعب مرتبط با این فعالیت‌ها تحت تحریم قرار می‌گیرند.

کد خبر: ۶۵٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha