۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
ارز چند نرخی فسادآور است/ ضرورت جلوگیری از واردات بی‌رویه
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

ارز چند نرخی فسادآور است/ ضرورت جلوگیری از واردات بی‌رویه

اردبیل- موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ارز چند نرخی در سال‌های اخیر همواره با فساد و ناکارآمدی روبه‌رو بوده و مجلس قصد تک نرخی کردن ارز را دارد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال‌های گذشته و با چند نرخی بودن ارز زمینه فساد و ناکارآمدی در بخش‌های اقتصادی به وجود آمده که تورم افسارگسیخته را حاصل همین سیاست غلط می‌دانیم.

وی تصریح کرد: باید با تک نرخی کردن ارز در بودجه سال آینده به سمت کارآمدی بیشتر و جلوگیری از واردات بی‌رویه حرکت کنیم تا نظام تولید کشور و همچنین توزیع سر و سامان پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از سیاست دولت در ارائه نرخ‌های متعدد برای ارز سال آینده گفت:‌ تصمیم مجلس در تک نرخی کردن ارز استفاده از دیدگاه کارشناسان و متخصصان در این زمینه است که کمیسیون تلفیق در اقدامات اولیه نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان را اعلام کرده تا براساس این برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.

موسوی افزود: این نرخ نمی‌تواند زمینه تورم و یا نابسامانی بازار را به وجود آورد چرا که ضرورت دارد در کنار تک نرخی کردن ارز و تقویت نظام تولید به سرمایه‌گذاری‌های بخش اقتصادی و صادرات مناسب نیز همت کرده و زمینه کنترل بازار را به شکل اصولی و درست فراهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قطعا در تأمین مایحتاج ضروری مردم و نهاده‌های بخش کشاورزی مجلس برنامه‌ریزی‌های دقیقی را در کنار دولت انجام خواهد داد تا نابسامانی موجود حذف شده و به نوعی بستر و زمینه توانمندی اقتصادی کشور فراهم آید

موسوی اضافه کرد: در بررسی بودجه سال آینده تمام تلاش همکاران ما در کمیسیون تلفیق و همچنین کمیسیون‌های تخصصی دیگر بر این است تا شرایط مناسب اقتصادی در کشور به وجود آید تا مردم بیشترین هزینه را از قبل سنگینی آمار تورم و افزایش سرسام‌آور قیمت کالاها نبینند.

وی بیان کرد:‌ به هیچ وجه هنوز در مورد قیمت نهایی ارز و همچنین افزایش یارانه‌ها بحثی قطعی نشده و تمام مسائل مطرح شده نیز رایزنی‌ها و حدس و گمان است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: ما به موقع بودجه سال آینده را مورد بررسی قرار داده و به نفع مردم و آحاد جامعه به ویژه گروه مستضعف و طبقات پایین سعی خواهیم کرد تا بودجه سال ۹۹ را به شکل منطقی تنظیم و برای اجرا به دولت ارائه کنیم.

کد خبر: ۶۵٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha