۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
سرنوشت نامعلوم منطقه اقتصادی «جهان آباد»
فیلم استان‌ها؛

سرنوشت نامعلوم منطقه اقتصادی «جهان آباد»

همدان- منطقه ویژه اقتصادی «جهان‌آباد» که سال ۸۹ عملیات اجرایی آن به‌منظور پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی و برقراری ارتباط تجاری بین‌المللی در فامنین به زمین زده شد این روزها حال‌وروز خوشی ندارد و در بلاتکلیفی بسر می‌برد.

به گزارش بازار، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی «جهان آباد» به منظور پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی و برقراری ارتباط تجاری بین المللی و تحرک در اقتصاد منطقه‌ای و تولید در شهرستان فامنین استان همدان در سال ۸۸  به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید تا شاید بتواند منطقه و استان را جان دوباره ای ببخشد و موجب رونق تولید و اشتغال در این منطقه و غرب کشور شود.

منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد فامنین، بهترین موقعیت را از هر حیث داراست و می تواند اقتصاد شهرستان فامنین و در کل استان همدان رادگرگون کند به گونه ای که منطقه ویژه در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰ هکتار قرار دارد و قرارگرفتن در فاصله ۴۵ کیلومتری مرکز استان، نزدیکی به فرودگاه بین‌ المللی همدان،همجواری با استان‌های بزرگ صنعتی ( قم ،مرکزی، زنجان، البرز،قزوین و تهران)، نزدیکی به مرز خسروی و دسترسی به بازار عراق از مزایای سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی است.

معافیت از پرداخت هرگونه عوارض معمول بر کار، تولید کالا و خدمات در کشور، مبادلات بازرگانی مناطق ویژه با خارج از کشور و سایر مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری پس از ثبت در گمرک از حقوق گمرکی،سود بازرگانی و کلیه عوارض صدور و ورود تحت هر عنوان،اشتغال نیروی انسانی و روابط کار و بیمه در منطقه بر اساس مقررات جاری در مناطق ویژه اقتصادی و تجاری از دیگر مزایای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد است.

با تمام این ویژگی های برجسته منطقه اقتصادی « جهان آباد» که این روزها ۱۰ سال از کلنگ زنی اجرای آن میگذرد همچنان همان زمین بایر است و اتفاقی در آن شاهد نبوده ایم!

کد خبر: ۶۵٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha