۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
«هرات» خواهان توسعه روابط تجاری و فرهنگی با خراسان رضوی است
معاون والی هرات در دیدار با استاندار خراسان رضوی:

«هرات» خواهان توسعه روابط تجاری و فرهنگی با خراسان رضوی است

مشهد- معاون والی هرات کشور افغانستان در دیدار با استاندار خراسان رضوی خواهان توسعه روابط تجاری و فرهنگی با ایتان خراسان رضوی شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، «مونسه حسن زاده» معاون والی هرات افغانستان در این دیدار ضمن بیان پیشنهادات خود در جهت رفع دغدغه‌های دو استان خراسان رضوی و هرات بر توسعه روابط تاکید کرد.

 استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: با پیوند خوردن بخش خصوصی دو استان خراسان رضوی و هرات زمینه ارتقاء مبادلات تجاری بین دو کشور نیز بیشتر فراهم خواهد شد.

محمدصادق معتمدیان افزود: انگیزه بالایی بین مسئولین دو کشور در جهت افزایش مبادلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ارتقاء سطح همکاری‌ها یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تلاش می‌کنیم با اقدامات مقتضی در استان، زمینه این ارتقاء را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مرز دوغارون گفت: مصمم هستیم مرز دوغارون را ساماندهی کنیم تا روان‌سازی لازم صورت بگیرد.

معتمدیان بیان کرد: اراده‌های فرامنطقه‌ای به دلیل منافع خود به دنبال تخریب روابط بین دو کشور هستند لذا در این راستا باید ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای فعال شوند.

استاندار خراسان رضوی با بیان این مطلب که زمینه‌های گردشگری برای مردم دو کشور باید فراهم شود، ابراز کرد: از افزایش ارتباطات بین دو استان هرات و خراسان رضوی استقبال می‌کنیم.

وی گفت: باید از فرصت‌های لازم استفاده حداکثری بشود چرا که مقامات عالی دو کشور در توسعه روابط مصمم هستند.

معتمدیان بر تقویت مسیرهای ترانزیتی ایران با افغانستان تاکید کرد و افزود: امیدواریم با توجه به سیاست دولت مبنی بر افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی بین ایران و افغانستان شاهد ارتقای مبادلات تجاری باشیم.

کد خبر: ۶۵٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha