۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
رونمایی از قطار ملی تا پایان بهمن ماه
معاون حمل و نقل شهرداری تهران خبر داد

رونمایی از قطار ملی تا پایان بهمن ماه

هاشمی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران از تکمیل و رونمایی از قطار ملی پیش از پایان سال خبر داد.

به گزارش بازار، مناف هاشمی، با اشاره به پیشرفت پروژه ساخت قطار ملی مترو افزود: در تلاش هستیم قطار ملی تا پایان بهمن ماه رونمایی شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه نیاز به واگن‌های مترو در کشور بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود، گفت: کلانشهر تهران نیازمند یک هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن است.

وی از تکمیل و راه‌اندازی یک رام قطار ملی تا پیش از پایان سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به پیشرفت مناسب داخلی‌سازی واگن مترو به میزان حدود ۸۰درصد، در سال جاری تلاش برای بومی سازی ناوگان جدید شکل گرفت، تولید انبوه واگن‌ها در جهت توسعه حمل و پاک خواهد بود و تا پایان سال به ۸۵ درصد خواهیم رسید.

معاون حمل ونقل، ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نام گذاری سال جهش تولید اظهار داشت: قرارداد شهرداری و معاونت علمی ریاست جمهوری که یک سال پیش برای طراحی و اجرای یک رام قطار منعقد شد، به نیمه رسیده است و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در این موضوع فعال هستند.

وی ادامه داد: پیرو آخرین جلسه که روز پنج‌شنبه گذشته با حضور دکتر ستاری و آقای آقامحمدی برگزار کردیم، تصمیم مهمی برای رسیدن به سقف ۸۵درصد ظرفیت گرفته شد.

هاشمی تاکید کرد: حمایت دولت از تولید انبوه ملی علاوه نوسازی و توسعه ناوگان عمومی شهر سبب جلوگیری از بیکاری جوانان و رونق ملی می‌شود و امیدواریم این تجربه ساخت تجهیزات مترو منجر به عقد قرارداد بزرگی برای ساخت حداقل ۴۲۰ واگن برای تهران و سایر کلانشهرها شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: آزمایش میدانی قطار و اخذ تاییدیه‌های لازم آن از پایان سال جاری آغاز خواهد شد و در همین چارچوب در حال توافق برای تولید انبوه با حمایت سازمان برنامه و بودجه هستیم.

کد خبر: ۶۵٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha