۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
واکسن کرونای تولید داخل بهتر از نوع خارجی خواهد بود
یک متخصص بیماری‌های عفونی:

واکسن کرونای تولید داخل بهتر از نوع خارجی خواهد بود

اصفهان – رستمی، متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه این واکسن باید متناسب با تکنولوژی‌های دقیق تولید شود، ادامه داد: در این شرایط این واکسن هیچ تفاوتی با آنچه در خارج از کشور تولید شده، ندارد و حتی بهتر از واکسن خارجی خواهد بود.

به گزارش بازار مجتبی رستمی در گفت‌وگو با واکسن آنلاین با اشاره به ضرورت تولید واکسن کرونا در کشور اظهار داشت: از نظر علمی تولید واکسن در همه جای دنیا امکان پذیر است.

وی افزود: در کشور ایران بیش از ۵۰ سال است که سابقه واکسن سازی را در منطقه حصارک در انستیتو رازی داریم و امکان اینکه واکسن با تکنولوژی ایرانی ساخته شود وجود دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به تاثیرات اقتصادی تولید واکسن کرونا ابراز داشت: اجرای این طرح می‌تواند به میزان قابل توجهی خسارات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا را در کشور جبران کند.

واکسن تولید داخل بهتر از نوع خارجی خواهد بود
رستمی با بیان اینکه این واکسن باید متناسب با تکنولوژی‌های دقیق تولید شود، ادامه داد: در این شرایط این واکسن هیچ تفاوتی با آنچه در خارج از کشور تولید شده، ندارد و حتی بهتر از واکسن خارجی خواهد بود.

وی اضافه کرد: ادامه داد می‌توان از آنتی‌ژن‌ها کووید ۱۹ برای ساخت واکسن استفاده کرد و از این رو در ژنتیک نیز تاثیری نخواهد داشت.

کد خبر: ۶۵٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha