۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
شناسایی نخستین کرونای انگلیسی در کشور
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد

شناسایی نخستین کرونای انگلیسی در کشور

نمکی، وزیر بهداشت گفت: بعد از ماه‌ها آمار فوتی‌های قربانیان کرونا در کشور دو رقمی و به ۹۸ نفر رسید، اما نخستین مورد از ابتلای یک هموطن به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در کشور شناسایی شد.

به گزارش بازار، سعید نمکی در حاشیه پویش سراسری ره سلامت در محل رصد خانه وزارت بهداشت، افزود: بعد از مدت ها و تلاش بی وقفه همکاران امروز آمار مرگ های مربوط به کرونا در کشور دو رقمی شد و به ۹۸ نفر در شبانه روز گذشته رسید و این حاصل تلاش شبانه روزی همه همکاران در این عرصه است.

آخرین بار ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ آمار دو رقمی ۸۷ فوتی کرونا در کشور به ثبت رسید و از آن زمان تا کنون تعداد فوتی‌های کرونا سه رقمی بوده است.

وی در خصوص مشاهده ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا در کشور گفت: از همان ابتدا قرار بود هرگونه گزارشی در خصوص این ویروس به مردم اطلاع رسانی شود و امروز متأسفانه نخستین مورد کووید ۱۹ جهش یافته انگلیسی را در یک هموطن که از انگلیس آمده بود پیدا کردیم، ایشان در یک بیمارستان خصوصی بستری است و آزمایش کووید ۱۹ جهش یافته این فرد توسط همکاران تأیید شد و هم اکنون حال عمومی این بیمار خوب است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: با توجه به هوشیاری و آگاهی این فرد، ایزوله کردن از سوی خود فرد مبتلا آغاز شد و خوشبختانه اطرافیان و نزدیکان این بیمار به این ویروس مبتلا نشدند.

نمکی گفت: البته خبر ابتلای یک همکار پزشک از غرب کشور به دست ما رسید که پس از بررسی ها این خبر تأیید نشده و بارها آزمایش از این همکار پزشک گرفته شده است و ۲۴۰ نفری که با این فرد در تماس بودند آزمایش بر روی آنها هم انجام شده و خوشبختانه هیچ کدام به کووید ۱۹ جهش یافته انگلیسی مبتلا نشده اند، بنابر این تنها موردی که در خصوص کووید ۱۹ جهش یافته انگلیسی تاکنون مشاهده شده تنها به یک فرد ایرانی اختصاص یافته است و خوشبختانه حال این بیمار هم مساعد است.

وی افزود: این گزارش برای ایجاد وحشت جدید در بین مردم نیست بلکه به معنای مراقبت بیشتر و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

کد خبر: ۶۵٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha