۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
خودروسازان از انرژی ارزان سوءاستفاده می‌کنند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

خودروسازان از انرژی ارزان سوءاستفاده می‌کنند

رضاخواه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از پایین بودن میزان بهره وری موتورهای خودروهای ایرانی به عنوان یک معضل در صنعت خودروسازی یاد کرد و گفت: وقتی انرژی را ارزان در اختیار مردم قرار گذاشتیم، خودروسازان نخستین ارگان هایی بودند که از آن سوء استفاده کردند.

به گزارش بازار، مجتبی رضاخواه ضمن اشاره به نارضایتی های مردم از صنعت خودرو، در عین حال بیان کرد: نمی توان انتظار داشته باشیم همه ظرفیت ها در بخش خودرو بهبود پیدا کند، اما به سیاست های دیگر در حوزه اقتصاد توجه نکنیم. بخشی از سیاست ها مربوط به بخش خودرو است و طبیعی است که سیاست های کشور در بخش واردات و همچنین حمایت از تولید مناسب نبوده است.

وی وضعیت نامناسب امروز در صنعت خودرو را نتیجه سیاست های غلط دانست و اظهار کرد: البته بخشی از سیاست ها لزوما در صنعت خودرو نیست؛ به عنوان مثال انرژی در ایران به صورت یارانه ای به مردم داده می شود و این مسئله سبب سوء استفاده خودروسازان شده است. بنابراین اگر سیاست های حوزه انرژی درست باشند، شاید خودروسازان از این وضعیت فعلی خارج شوند.

وی اشاره کرد: مصرف خودروهای سواری در ایران از مصرف خودروهای شاسی بلند در کشورهای اروپایی و آمریکا بیشتر است. در زمان تحصیل که در آمریکا حضور داشتم، یک خودروی شاسی بلند در اختیار داشتم که میزان مصرف سوخت آن به اندازه پژوه پارس بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از پایین بودن میزان بهره وری موتورهای خودروهای ایرانی به عنوان یک معضل در صنعت خودروسازی یاد کرد و گفت: وقتی انرژی را ارزان در اختیار مردم قرار گذاشتیم، خودروسازان نخستین ارگان هایی بودند که از آن سوء استفاده کردند و هیچ گاه به فکر اصلاح و بهره وری در تولیدات شان نبودند.

کد خبر: ۶۵٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      0 0
      شما دیگه برای گران کردن اقدام نکن