۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
اختصاص ۱۵ درصد عوارض گمرکی لوازم آرایشی به نفع بیماران خاص
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خبر داد

اختصاص ۱۵ درصد عوارض گمرکی لوازم آرایشی به نفع بیماران خاص

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، از اختصاص ۱۵ درصد عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی برای درمان بیماران خاص خبر داد.

به گزارش بازار، رحیم زارع امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران به ارائه مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در خصوص بندهای درآمدی آن پرداخت و افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، عوارض گمرکی و سود بازرگانی از واردات لوازم آرایشی برای سال آینده ۱۵ درصد تعیین شد که عایدات از این محل برای بیماران خاص در اختیار هیئت امنای صرفه جویی ارزی برای خرید عضو مصنوعی، کاشت حلزون شنوایی و درمان بیماران خاص هزینه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تصریح کرد: دولت در سال آینده موظف شد از کلیه پزشکان ۱۰ درصد مالیات به صورت علی الحساب اخذ کند که این مالیات شامل پرداخت‌ها از قبیل حقوق و کارانه نمی‌باشد.

 زارع همچنین گفت: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، کلیه افراد حقیقی و حقوقی که مالیات خود را تا پایان سال ۹۹ پرداخت نکرده اند، بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلفند اطلاعات مالی و اقتصادی آن‌ها را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد تا این سازمان ۳۰ درصد مطالبات معوق مالیاتی را از این افراد کسر نمایند.

وی افزود: اگر این کار صورت نگیرد بانک‌ها و موسسات اعتباری ۲ درصد این مبلغ را جریمه خواهند شد و شرکت‌های بیمه نیز ۵ درصد باید جریمه پرداخت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه همچنین گفت: سال آینده هر پیامک تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان به نرخ ۱۰ ریال محاسبه خواهد شد و مبالغ دریافتی از آن هزینه اجرای قانون حمایت از معلولان و کودکان خیابانی خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین مصوب شد قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز تا لازم الاجرا شدن قانون جدید تمدید شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تصریح کرد: عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات و مرزنشینان یک بار در سال اخذ خواهد شد و زائران اربعین که از ۴ شهریور ۱۴۰۰ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ به مقصد عراق سفر می‌کنند از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند، عوارض خروج ورزشکاران تیم ملی نیز در هر مرحله همانند نرخ اول سفر محاسبه خواهد شد و به صورت تصاعدی افزایش نمی‌یابد.

 زارع در ادامه گفت: در سال آینده همچنین مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی برای کارهای فرهنگی و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دریافت خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس افزود: همه حِرف و مشاغل نیز به ویژه پزشکان و وکلا مکلف شدند که پایانه فروشگاهی را در چارچوب ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم نصب کنند.

کد خبر: ۶۵٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha