۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
رکود ۳۵ درصد واحدهای صنعتی در آذربایجان غربی/ چوب کمبود نقدینگی لای چرخ تولید
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی:

رکود ۳۵ درصد واحدهای صنعتی در آذربایجان غربی/ چوب کمبود نقدینگی لای چرخ تولید

ارومیه– حاتمی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر استان یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که ۹۴۰مورد از این تعداد فعال و نزدیک ۳۵ درصد غیرفعال است.

حسن حاتمی در تشریح آخرین وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، افزود: در حال حاضر دوهزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این استان به شهرک ها و ناحیه صنعتی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر از ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی استان ۱۹ شهرک و هفت ناحیه صنعتی به مساحت بیش از ۶۵۰ هکتار فعال است فعال و  مابقی شهرک صنعتی نیز در حال تکمیل و واگذاری به واحدهای تولیدی و صنعتی است، ادامه داد: بیشتر واحدهای فعال آذربایجان‌غربی در زمینه صنایع غذایی و کانی‌های غیرفلزی فعالیت می‌کنند.

حاتمی با اشاره به رکود ۳۵ درصدی واحدهای صنعتی استان، گفت:کمبود نقدینگی، مواد اولیه، تحریم، نوسان قیمت ارز و فرسودگی ماشین آلات، بدهی‌های مالیاتی، بانکی، بیمه‌ای و پایین آمدن سطح درآمد مهمترین عوامل رکود و تعطیلی واحدهای صنعتی استان شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی در خصوص فعال سازی و احیای واحدهای صنعتی راکد استان، گفت: برای بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید مشکل این واحدها بررسی و پرونده آنها بر اساس نوع مشکل به کارگروه‌های رفع موانع تولید یا کارگروه اقتصاد مقاومتی فرستاده می‌شود.

حاتمی با اشاره به راه اندازی کلنیک های عارضه یابی واحدهای صنعتی و تولیدی در استان گفت: کلینیک های تخصصی عارضه ‌یابی ویزیت واحدهای تولیدی دارای مشکل طرف قرارداد را برعهده دارند که تاکنون ۳۵ مورد در ارومیه راه اندازی شده است.

وی از احیای ۹۰ واحد صنعتی راکد استان تاپایان سالجاری خبر داد و گفت: برای احیای این تعداد واحدهای صنعتی راکد تاکنون ۶۰۲ میلیارد ریال سرمایه در گردش تزریق شده است.

خاتمی یادآور شد: در طول سال گذشته ۱۰۳ واحد تولیدی راکد مستقر در شهرک‌های این استان به مدار تولید بازگشته‌اند که این تعداد حدود ١٠ درصد واحدهای دوباره بازگشته به چرخه تولید کشور را شامل می‌شود.

۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد و در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این استان در اختیار این تعداد شهرک صنعتی است.

کد خبر: ۶۵٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha