۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کشت محصولات گلخانه‌ای در اردبیل ۶ برابر شد
استاندار اردبیل:

کشت محصولات گلخانه‌ای در اردبیل ۶ برابر شد

اردبیل - بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: کشت محصولات گلخانه ای و توسعه زیرساخت ها در این بخش نسبت به سال گذشته شش برابر جهش یافته است.

اکبر بهنام جو در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در بسیاری از شهرهای استان اردبیل کشت محصولات گلخانه ای با مشارکت سرمایه گذاران توسعه کمی و کیفی پیدا کرده به طوریکه در سال جهش تولید سعی بر تقویت فعالیت ها در این حوزه است.

وی تصریح کرد: شهر سرعین در کنار گردشگری از رونق گلخانه ای نیز برخوردار شده به طوریکه در این شهرستان ۲۳ مجوز احداث و توسعه گلخانه صادر شده است.

استاندار اردبیل گفت: ۱۴۰ هزار متر مربع زمین برای کشت انواع محصولات گلخانه ای و در فضای بسته اختصاص یافته که در سال جهش تولید ۴۰ هزار متر مربع از این مجموعه ها به بهره برداری خواهد رسید.

بهنام جو افزود: امیدواریم در سال آینده نیز ۱۰ هزار متر مربع فضای گلخانه ای در شهرستان گردشگری سرعین به بهره برداری برسد که قطعا در کنار توسعه فعالیت های گردشگری این امر به تقویت فعالیت های اقتصادی در این منطقه کمک خواهد کرد.

وی به رشد شش برابری توسعه کشت محصولات گلخانه ای در مناطق مختلف استان اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت عظیمی در این زمینه هم در بخش تولید و هم اشتغال شکل گرفته که انتظار می رود با مشارکت بیشتر سرمایه گذاران فعالیت ها در این بخش افزایش یابد.

بهنام جو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات مجتمع های گلخانه ای عملکرد مناسبی را داشته به طوریکه در سطح کشور پرداختی بانک کشاورزی به فعالان این بخش بیشتر از سرانه و میانگین کشوری بوده است.

وی اضافه کرد: ما تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا در کنار تقویت زیرساخت های گردشگری، صنعتی و همچنین کشاورزی در بخش های مختلف نظام گلخانه ای را در استان اردبیل مورد حمایت و تقویت قرار دهیم تا از قبل فعالیت های موثر و دائمی در این حوزه اشتغال پایدار و تقویت نظام اقتصادی به معنای واقعی شکل بگیرد.

استاندار اردبیل صادرات محصولات مجتمع های گلخانه ای را اعم از گل، صیفی جات و محصولات متنوع بخش کشاورزی یکی از اولویت های استان برشمرد و بیان کرد: کشورهای منطقه به ویژه آسیای میانه و حوزه خلیج فارس مشتریان جدی محصولات گلخانه ای استان اردبیل هستند که انتظار می رود در سال آینده با یک بسته بندی مناسب و برند مطلوب و شناخته شده صادرات این محصولات مورد حمایت و تقویت قرار گیرد.

کد خبر: ۶۵٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha