۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
بهره مندی ۸.۲ میلیون روستایی از آب شرب پایدار
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام کرد

بهره مندی ۸.۲ میلیون روستایی از آب شرب پایدار

جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از بهره مندی بیش از ۱۲ هزار و ۱۸۹ روستا با جمعیت ۸.۲ میلیون نفر، از آب شرب پایدار، در قالب پویش هر هفته الف ب ایران خبر داد.

به گزارش بازار، حمیدرضا جانباز، در سی و پنجمین هفته از برگزاری پویش هرهفته الف ب ایران، با اشاره به آبرسانی به ۱۳۷ روستا در استان‌های مرکزی و فارس افزود: امروز ۱۶۰ هزار نفر از روستایی‌ها در این دو استان، از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند.

وی گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

جانباز با بیان اینکه در سال جاری، آبرسانی به یک هزار و ۶۳۸ روستا در دستور کار قرار گرفته، گفت: تا پیش از افتتاح امروز، ۶۷۵ روستا با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر از آب شرب پایدار بهره‌مند شده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، تا پایان سال جاری بیش از ۱۴ هزار و ۱۶۰ روستا با جمعیت ۹.۳ میلیون نفر در قالب پویش هرهفته الف ب ایران از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

جانباز افزود: طبق استاندارهای موجود درخصوص شاخص‌های آبرسانی، متوسط برخورداری آبرسانی به روستاهای استان مرکزی ۱۰ درصد و در استان فارس، با توجه به شرایط کم آبی این استان، متوسط برخورداری، ۴ درصد بیشتر از سایر استان‌های کشور است.

کد خبر: ۶۵٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha