۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی:

تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

بیرجند- بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: تا پایان دولت تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

مصطفی بهی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: براساس تکلیف قانونی که در برنامه ششم توسعه برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته شده است باید ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰خانوارکشورتا پایان برنامه یعنی تاپایان سال ۱۴۰۰با هدف بهره مندی روستائیان از ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات در آموزش، بانکداری،سلامت وکشاورزی هوشمند به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: بر همین اساس در خراسان جنوبی هم تاکنون ۶۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

بهی تصریح کرد: برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانواربرنامه مصوب شده و در تلاش هستیم تا پایان دولت به سرانجام رسانده و تمام این روستاها را به شبکه متصل کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۵ سایت ارتباطاتی که تامین کننده اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات است در دست اقدام است که ۸۰ درصد عملیات عمرانی آن انجام شده و با تامین تجهیزات کار اتصال مابقی روستاهای بالای۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات به سرانجام خواهد رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوی اطلاعات خراسان جنوبی گفت: شبکه ملی اطلاعات بستر فضای مجازی کشور است و یک شبکه امن و پایدار است که مسیریابی و میزبانی سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در داخل کشور وجود دارد در مراکز داده داخل کشور انجام می‌شود.

بهی با بیان اینکه ارائه اینترنت پرسرعت  از دیگر خدماتی است که مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود، افزود: همچنین تاکنون هزار و ۴۰۰ مدرسه استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی اظهار کرد: با هدف توسعه عدالت آموزشی همزمان با ۱۵ شهریور ماه امسال که روز نخست بازگشایی مدارس بود یک هزار و  ۴۰۰ مدرسه شهری و روستایی خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه از این تعداد ۸۰۰ مدرسه روستایی و ۶۰۰ مدرسه شهری است، افزود: این مدارس با  تامین تجهیزات و پهنای باند و ترافیک رایگان با همکاری آموزش و پرورش استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

بهی بیان کرد: در واقع این اقدام گام مهمی بود در جهت توسعه عدالت آموزشی و بهره مندی دانش آموزان مستعد روستایی که بتوانند از ظرفیت‌های آموزشی که در سراسر کشور مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و آموزش مجازی وجود دارد بهره ببرند.

وی ادامه داد: روستاهای باقی مانده که در برنامه توسعه ارتباطی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند نیز به محض اتصال روستا به شبکه ملی اطلاعات مدرسه آن روستا نیز با تامین تجهیزات، پهنای باند و ترافیک رایگان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در خصوص تشعشعات دکل‌ها نیز خاطرنشان کرد: سازمانهای ناظر میزان توان سیگنالهای مخابراتی ساطع شده از سایتهای موبایل را به طور مستمر مورد اندازه گیری قرار می دهند و تاکنون موردی مبنی بر عدم رعایت حد مجاز توان سیگنالهای مخابراتی گزارش نشده و حتی توان این سیگنالها بسیار پایین تر از حد مجاز می باشد و مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

کد خبر: ۶۵٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha