۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
مرغداری‌های اردبیل نژاد آریا را جایگزین نژادهای خارجی کنند
معاون سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

مرغداری‌های اردبیل نژاد آریا را جایگزین نژادهای خارجی کنند

اردبیل - اژدری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: نژاد آریا، نژاد بومی برای پرورش مرغ در استان است که امیدواریم مرغداری‌ها و صاحبان طیور این نژاد را جایگزین سایر نژادهای خارجی کنند.

نوبخت اژدری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: استفاده از نژاد آریا در مقایسه با سایر نژادها نظیر راس و پلاس از توانمندی بسیار بالایی در تولید و فرآوری مرغ برخوردار است که قطعا سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونت بهبود تولیدات دامی و پشتیبانی دام از این نژاد حمایت کرده و نسبت به ارائه خدمات به واحدهای مرغداری نژاد بومی آریا همه‌جانبه ورود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در تهیه نهادهای دامی و همچنین تزریق واکسن برای مرغداری‌ها اقدامات خوبی انجام شده و قطعا در جوجه‌ریزی زمان و محدودیت‌های مشخصی در نژاد آریا وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی با شرایط مناسبی نسبت به سایر نژادها در این گونه انجام می‌شود و برنامه‌های آموزشی نیز برای ترویج فعالان این عرصه در دستور کار است که قطعا با روش مناسب و بهینه این کار به انجام می‌رسد.

اژدری افزود: در نژاد آریا مدت زمان پرورش جوجه ۳۵ تا ۴۰ روز تعیین شده و برخلاف تصور عده‌ای در این نژاد سعی بر این است تا کیفیت تولید مورد توجه قرار گرفته و با وزن استاندارد محصول وارد بازار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود خود مرغداری‌ها و صاحبان طیور از این نژاد بومی در قیاس با نژادهای خارجی استقبال بیشتری را داشته و زمینه تولید و عرضه مرغ مطلوب و با کیفیت را فراهم کنند.

اژدری اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی آمادگی ارائه خدمات و تأمین نهادها را برای فعالان این عرصه دارد و امیدواریم با تولید مناسب و جوجه‌ریزی به موقع تنظیم بازار را نیز در عرضه گوشت سفید شاهد باشیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی اردبیل به تعادل قیمت بازار به دنبال ورود محموله‌های متعدد از مرغداری‌های استان به سطح بازار اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل هیچ مشکلی در جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ وجود ندارد و امیدواریم مشکلات و موانع مقطعی نیز برطرف شده و با تأمین به موقع نهادها زمینه ارتقا تولید را شاهد باشیم.

کد خبر: ۶۵٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha