۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
ریخت و پاش خودروسازان نباید از جیب مردم پرداخت شود
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

ریخت و پاش خودروسازان نباید از جیب مردم پرداخت شود

دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ضمن اشاره به فرمول محیر العقول قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت گفت: دو تولیدکننده بزرگ خودرو در کشور وجود دارد که ۹۴ درصد بازار خودرو در قبضه همین دو تولیدکننده و تنها سه تا چهار درصد بازار در اختیار ۲۸ تولید کننده دیگر خودروست.

به گزارش بازار، «مهدی دادفر» افزود: بسیار عجیب اینکه شورای رقابت چه اصراری دارد که وارد موضوع قیمت گذاری شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زیان انباشته صنعت خودروسازی کشور بسیار زیاد است، اظهارداشت: برای جبران این زیان انباشته راهی جزء افزایش قیمت ها نیست.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آزاد شدن واردات خودرو این چنین نخواهد بود که فکر کنیم خودرو گران به دست مردم می رسد.

وی افزود: اگر واردات آزاد شود مردم قیمت خودروی وارداتی را با قیمت معقول و متعادل با همین ارز فعلی در بازار خواهند دید.

دادفر بیان داشت: اگر قبول کنیم که واردات خودرو آزاد شود چون استمرار در تامین تقاضای بازار بوجود می آید به خودی خود بازار به یک آرامشی می رسد.

وی گفت: ارز بری واردات خودرو در اوج خود دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده و در ضمن مجموع واردات خودرو از سال ۱۳۷۰ تا به امروز در کشور به ۷۰۰ هزار دستگاه نرسیده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: دو تولید کننده بزرگ خودرو در کشور وجود دارد که ۹۴ درصد بازار خودرو در قبضه همین دوتولید کننده و تنها سه تا چهاردرصد بازار در اختیار ۲۸ تولید کننده دیگر خودروست.

وی اظهارداشت: بازار انحصاری خودرو در اختیار ایران خودرو و سایپاست و مردم باید هزینه عدم نیروی متخصص، طرح های فاقد توجیه، آینده نگری نکردن، استراتژی نداشتن و خرج و برج های مازاد را بدهند.

دادفر ادامه داد: کسی مخالف حمایت از تولید داخل نیست بلکه مایه افتخار همه ایرانی هاست که برند خودروی ایرانی را سوار شوند اما نکته حائز اهمیت اینکه چرا از جیب مردم می خواهند پول این برج ها و ریخت و پاش ها را بدهند.

وی تصریح کرد: دولت زحمت بکشد از بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما، کارخانه های تولید خودرو را معاف کندو همچنین مالیات برعملکرد شرکت ها ی خودرو سازی را اخذ نکند و در ضمن دیون بانکی بر عهده خودروسازان را خود پرداخت کند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو یادآورشد: در این صورت هرچقدر می توانند پول توی شکم این ها بریزند اینکه می خواهند از جیب مردم خرج و برج خودروسازان را بدهند به هیچ وجه درست نیست.

کد خبر: ۶۵٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      0 0
      کو گوش شنوا