۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
نرخ اوراق مشارکت در بودجه ۱۴۰۰ جذاب نیست
کارشناس مسائل اقتصادی:

نرخ اوراق مشارکت در بودجه ۱۴۰۰ جذاب نیست

حسینی هاشمی، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: نرخ اوراق مشارکت در بودجه ۱۴۰۰، جذاب در نظر گرفته نشده و تورم را پوشش نمی‌دهد.

به گزارش بازار، حسینی هاشمی کارشناس اقتصادی در خصوص کسری بودجه دولت در سال آینده افزود: دولت در سال ۱۴۰۰ با کسری بودجه بالایی روبروست و مجلس نیز به آن اعتراض کرده است.

وی ادامه داد: اگر درآمدهای ناشی از نفت که در بودجه در نظر گرفته شده محقق نشود دولت باید طبق سنوات گذشته کسری بودجه خود را از سه راه، پرداخت نکردن بدهی‌های خود به بخش‌های دیگر، استقراض از بانک مرکزی و انتشار اوراق مشارکت و فروش دارایی‌های خود، جبران کند.

حسینی هاشمی گفت: دولت می‌توانند بخشی از کسری بودجه خود را با انتشار اوراق بدهی یا اوراق قرضه جبران کند به شرطی که بدهی‌های قبلی خود را پرداخته کرده باشد و سقف بدهی دولت به بخش خصوصی، ثابت بماند.

وی با اشاره به این که یکی از مشکلات کنونی دولت بحران اعتماد و اعتبار است، افزود: نرخ اوراق در بودجه ۱۴۰۰ جذاب نبوده و تورم را پوشش نمی‌دهد به همین دلیل ممکن است از طرف مردم خریداری نشود.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: به احتمال زیاد این اوراق از طرف بانک ها، شرکت‌های دولتی و بیمه‌ها خریداری می‌شود و این امر در صورتی اتفاق می‌افتد که دولت تکالیف خود را به درستی انجام داده باشد.

حسینی هاشمی درباره نرخ ارز در بودجه ۱۴۰۰ نیز گفت: نرخ دلار در بودجه سال آینده فقط نرخ محاسباتی ارز است و نرخ معاملاتی آن در بازار حدود ۲۵ هزار تومان می‌باشد.

وی افزود: نرخ ارز در بودجه واقعی نیست، اما ممکن است دولت آن را برای کالاهای خاص به صورت یارانه‌ای تخصیص دهد.

کد خبر: ۶۵٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha