۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
انگیزه و منابع لازمه موفقیت در کارآفرینی
یادداشت؛

انگیزه و منابع لازمه موفقیت در کارآفرینی

سجاد صفری، خبرنگار و روزنامه نگار در یادداشتی به اصول مهم در کارآفرینی پرداخته و معتقد است تمایل به افتتاح کسب و کارها نیازمند صرف وقت و منابع برای ارائه خدمات یا محصولی به توده مردم اتفاقی نیست که بی دلیل باشد.

سجاد صفری؛ بازار: کارآفرینی برای انسان هایی نیست که دل کوچک و ضعیفی دارند و افرادی که می خواهند وارد عرصه کارآفرینی شوند باید به اینکه قوی هستند ایمان داشته باشند؛ چون که کارآفرینی همان اندازه که می تواند شیرین و جذاب باشد در روی دیگر سکه، می تواند خیلی خشن و بی رحم باشد. همچنین، کارآفرینی، حرفه ای نیست که فرد در آن به فکر این باشد که می تواند صاحب یک شغل شود. تمایل به افتتاح کسب و کارها نیازمند صرف وقت و منابع برای ارائه خدمات یا محصولی به توده مردم اتفاقی نیست که بی دلیل باشد.

وقتی اشتیاق به وجود می آید فرد را درگیر خود می کند و تا رسیدن به موفقیت متوقف نخواهد شد. گاهی اوقات، افرادی که وارد عرصه کارآفرینی می شوند در ابتدای مسیر، تمایل دارند که از ادامه راه منصرف شوند و علت این موضوع به دلیل مشکلات موجود در حیطه کارآفرینی است؛ اما فرد با کمی تحمل و سختی کشیدن می تواند در مسیر درست قرار بگیرد. پالایش مهارت هایی که برای یک کارآفرین، موفقیت ایجاد می کند ایده ای هوشمندانه، برای هر شخصی است که آرزوی موفقیت در فعالیت تجاری خود را دارد.

داشتن انگیزه لازمه موفقیت در کارآفرینی
داشتن انگیزه برای موفقیت، شروع بسیار خوبی در عرصه کارآفرینی است. راه اندازی یک پروژه، یک موضوع است اما داشتن پیش بینی و چشم انداز برای تصور محصول نهایی موضوع دیگری است. کارآفرینان بایستی این را بدانند که انگیزه و پشتکار یکی از عناصر اصلی موفقیت در عرصه کارآفرینی است. توان و روحیه هر فردی می تواند تعیین کننده، برای ادامه مسیر انتخاب شده باشد و افرادی که از روحیه و توان بیشتری برخوردار باشند راحت تر می توانند در زمان بروز استرس بر آن غلبه کنند و به مسیر خود ادامه بدهند. کسی که انرژی و نگرش لازم برای ادامه کار را داشته باشد؛ زمانی که با مشکلات روبرو می شود مشکلات نمی توانند او را از ادامه مسیر منصرف کنند.
کارآفرینان علاوه بر انگیزه و پشتکار باید یک فاکتور مهم دیگر را در شخصیت و وجود خود داشته باشند و آن این است که توانایی تأثیرگذاری بر دیگران را داشته باشند. کارآفرینان باید بتوانند که دیگران را متقاعد کنند و این افراد می توانند به شکل وام دهنده، فروشنده یا مشتری بالقوه برای حرفه کارآفرین باشند. برای اینکه آنها متوجه شوند که یک ایده، چقدر ارزشمند است؛ کار کارآفرین است و او باید بتواند این عقاید باز را متقاعد و تحت تأثیر خود قرار بدهد.
صاحبان کسب و کارها قادر به تصمیم گیری استراتژیک و خواندن نوع تأثیر دیگران هستند. این مهارتی است که پرورش آن آسان نیست اما کاملاً در یک سمینار آموزشی قابل اصلاح است. یادگیری نحوه تأثیرگذاری بر دیگران ضمن احترام به رابطه در دنیای تجارت بسیار ارزشمند است و می تواند در بسیاری از شرایط مورد استفاده قرار بگیرد.

کارآفرین باید در جستجوی فرصت ها باشد
یک کارآفرین باید تشخیص بدهد که چه زمانی می تواند از فرصت های پیش روی خود استفاده کند؛ آنها می توانند شکل های مختلفی داشته باشند مانند درس گرفتن از یک شکست یا یافتن نیاز به یک محصول یا خدمات، این، یک مهارت بسیار خوب است اما مهارت های بسیار کمرنگی را نسبت به رقبا ایجاد می کند. تنها در صورتی که فرد وقت نگذارد که از آنها درس بگیرد می تواند چنین نارسایی ها را در نظر گرفت. گرچه ممکن است تظاهر به اشتباه قدم زدن راحت تر باشد؛ کارآفرینان باید به آنها به عنوان یک تجربه یادگیری نگاه کنند و به یاد داشته باشند که چگونه و چرا شرایط به پایان رسید. این یک مزیت عقایدی را به صاحب کسب و کار می بخشد و می تواند از شکست بزرگتر در آینده جلوگیری کند.
ارائه محصولات و خدمات جدید و نوآورانه در بازار امروز مهم است. کارآفرینان امیدوار، اگر واقعاً آرزوی موفقیت دارند باید زمانی را برای پرورش مهارت های خود اختصاص بدهند تا در نهایت با داشتن یک مهارت بی بدیل به صاحبان کسب و کارهای مغرور تبدیل شوند.

کد خبر: ۶۵٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha