۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
۶۵۰ میلیارد ریال برای اجرای فاز ۲ پایانه مرز رازی خوی تخصیص یافت
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی:

۶۵۰ میلیارد ریال برای اجرای فاز ۲ پایانه مرز رازی خوی تخصیص یافت

ارومیه- شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تخصیص ۶۵۰ میلیارد ریال برای تسریع در روند اجرای فاز ۲ پایانه مرز رازی خوی خبر داد.

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه احداث ساختمان اصلی مسافری و تجاری پایانه مرزی رازی خوی با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۴۳ درصد در حال اجراست، افزود: با اتمام پروژه های عمرانی احداث و تکمیل پایانه مرزی رازی خوی شاهد امنیت بهتر در تردد روان تر مسافرین از این پایانه مرزی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ میلیارد ریال برای تسریع در روند احداث این پایانه اختصاص یافته است، گفت: فاز ۲ این پایانه شامل احداث ساختمان اصلی مسافری و تجاری به مساحت تقریبی ۵۵۰۰ متر مربع در سه طبقه سازه فلزی شامل کل تاسیسات برقی و مکانیکی همراه با محوطه سازی قسمتی از آن شامل ریپ رپ، عملیات خاکی، بتنی و روسازی است.

شکری با بیان اینکه فاز اول این پایانه با مبلغ قرارداد ۸۱ میلیارد ریال سال ۹۷ آغاز و بهره برداری رسیده است، گفت: در این مرحله محوطه سازی ایست اختیاری و عملیات ساماندهی و بهسازی رودخانه قطور بطول ۶۰۰ متر، احداث پل ارتباطی به طول ۳۵ متر، آماده سازی محوطه سایت اجباری به مساحت ۳۰ هزار مترمربع، اجرای دیوار محیطی و تثبیت ترانسه اجرا و به اتمام رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در فاز دوم این طرح محوطه سازی و احداث ساختمانهای جانبی پایانه مرزی، اجرای کف سازی بتنی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع، احداث سر درب های ورودی و خروجی، احداث سه دستگاه سرویس بهداشتی، ساختمانهای موتورخانه، دیزل ژنراتور و ساختمان تاسیسات برقی جمعا به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع، اجرای تاسیسات زیربنایی محوطه و تکمیل دیوار محوطه در دست اجراست.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا  و اعمال محدودیت تردد در این پایانه مرزی، افزود: در طول ۹ ماه گذشته امسال میزان تردد از این پایانه مرزی ۹۹.۶۷ درصد کاهش داشته که امیدواریم با بهبود شرایط و رفع محدودیت های کرونایی و اتمام پروژه های عمرانی شاهد رونق گذشته تردد مسافران باشیم.

کد خبر: ۶۵٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha