۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
 شمار بازارهای صادراتی مازندران افزایش یافت
رئیس صمت مازندران:

شمار بازارهای صادراتی مازندران افزایش یافت

ساری- قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران با اشاره به جهش صادراتی استان، گفت: محصولات صادراتی استان به بیش از ۳۰ کشور جهان از جمله روسیه روانه شده است.

 حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رشد صادرات استان اظهار داشت: امسال کالاهای صادراتی به بیش از ۳۰ کشور جهان از جمله روسیه، عراق، افغانستان و ترکمنستان صادر شده است.

وی میزان ارزآوری صادرات ۵۱۶ هزار تن کالاهای مختلف از استان به کشورهای دیگر را بیش از ۱۳۶ میلیون دلار بیان کرد و گفت: سیمان، آب میوه، مواد معدنی و فراورده های لبنی از جمله کالاهایی بود که به کشورهای مختلف صادر شده است

قوانلو با اشاره به اینکه در شرایط تحریم و کرونایی ارزش هر تن کالای صادراتی در استان نسبت به قبل بیشتر شده است، درباره حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در استان نیز گفت: میزان سرمایه گذاری و میل به سرمایه گذاری سال جاری در استان رشد مضاعفی داشته است.

رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه طی هفت سال گذشته هر سال در مجموع ۱۰۰ کارخانه جدید در استان راه اندازی شده است، افزود: طی سال جاری فقط دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در استان انجام شده است و مجوز بیش از هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید صنعتی نیز صادر شده است.

وی شمار واحدهای صنعتی استان را بیش از دو هزار و ۶۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: حدود ۳۰ درصد این واحدها غیرفعال هستند.

کد خبر: ۶۵٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha