۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
۱۰۲ نماینده مجلس خواستار استیضاح وزیر اقتصاد| اوضاع نابسامان بازار سرمایه و ارز علت استیضاح دژپسند است

۱۰۲ نماینده مجلس خواستار استیضاح وزیر اقتصاد| اوضاع نابسامان بازار سرمایه و ارز علت استیضاح دژپسند است

یک نماینده مجلس با اشاره به قانع نشدن اکثریت قاطع نمایندگان از پاسخ وزیر اقتصاد از طرح استیضاح وی با ۱۰۲ امضا و تقدیم آن به هیات رئیسه مجلس خبر داد.

به گزارش بازار، نظام الدین موسوی با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد: پس از قانع نشدن اکثریت قاطع نمایندگان مجلس از پاسخ وزیر اقتصاد به سوال بنده و احمد نادری، طرح استیضاح دژپسند با امضای ۱۰۲ نماینده تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.
محورهای عمده این استیضاح شامل تخلفات گسترده در روند خصوصی سازی، اوضاع نابسامان بازار سرمایه و بازار ارز است.
احمد نادری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی چندی پیش در گفتگو با خبرگزاری «بازار» از جمع‌آوری امضاء برای استیضاح وزیر اقتصاد خبر داد و گفت: امضا نمایندگان مجلس برای پاسخگویی دژپسند از وضعیت نابسمان اقتصاد کشور در حال افزایش است.
وی تصریح کرد: ناکارآمدیهای وزیر اقتصاد در مدیریت بازار سرمایه، تعدیل نرخ سود بانکی در پی اقدام مدیران بانکی و تخلفات در واگذاری شرکتهای دولتی چون شرکت هفت تپه و ... باعث شد تا نمایندگان مجلس با جمع آوری امضاء برای استیضاح فرهاد دژپستند وزیر اقتصاد وارد عمل شوند.
نادری اضافه کرد: علاوه بر بی تدبیری و ناکارآمدی مدیریتی وزیر اقتصاد در بازار سرمایه، کاهش سود بانکی از ۲۰ درصد به ۱۵ درصد در پی توافق مدیران بانک ها و خروج منابع بانکی برای ورود دربازار سرمایه موجب شد تا سپردهای بانکی جذب بازار سرمایه برای ازبین رفتن سرمایه مردم شود.
این نماینده مجلس درادامه خاطر نشان کرد: ضعف مدیریتی وزیر اقتصاد و دارایی در اداره حوزه های زیر مجموعه این وزارت خانه چون سازمان خصوصی سازی و تخلفاتی که در واگذاری شرکت های دولتی بخصوص در ارتباط با واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نمونه ای از ناکارآمدی وزیر اقتصاد در اداره این وزارت خانه مهم اقتصادی به شمار می رود.
نادری افزود: سقوط آزاد شاخص ها در بازار سرمایه که طی دو ماه اخیر شاخص کل بورس از دو میلیون واحد به حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تنزل پیدا کرده است نابخشودنگی است چرا که با تبلیغات وسیع برای سرمایه گذاری در بورس و پرداخت سودهای هنگفت به سرمایه گذاران این بازار، خیلی ها با فروش خودرو، خانه و بردن اندوخته های خود به بازار سرمایه که اکثرا آنها از قشر متوسط و کم درآمد جامعه بودند به نیت سودآوری وارد این بازار شدند و در نهایت با سقوط بازار سرمایه به خاک سیاه نشستند.

کد خبر: ۶۵٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha