۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
۴۴ سایت روستایی زنجان به اینترنت متصل شدند
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان:

۴۴ سایت روستایی زنجان به اینترنت متصل شدند

زنجان- سرائی، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان گفت:با سفر وزیر ارتباطات به استان، فازبندی‌ها برای دسترسی به اینترنت صورت گرفت که در فاز اول ۴۴ سایت روستایی به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند.

حامد سرائی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: پس از شیوع ویروس کرونا آموزش مجازی در دستور کار قرار گرفته است و در همین راستا در استان زنجان نیز تلاش‌ها برای فراهم کردن زیرساخت‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به مسئولیت وزارت ارتباطات در فراهم‌آوری شبکه دانش‌آموزی شاد، افزود: بر همین اساس در استان هم بررسی‌های لازم در ارتباط با نقاط ضعف و قوت این طرح انجام شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات استان در این بخش دانش‌آموزان روستایی و دسترسی آنها به اینترنت بود، بیان کرد: با سفر وزیر ارتباطات به استان، فاز بندی‌ها جهت دسترسی به اینترنت صورت گرفت که در فاز اول ۴۴ سایت روستایی به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند.

سرائی با اشاره به اینکه با راه اندازی ۱۵ سایت دیگر در استان هم اکنون ۸۵ سایت در ۱۰۲ روستاها به نسل سوم و چهارم تلفن همراه ارتقا یافته‌اند، بیان کرد: از این میزان در شهرستانهای زنجان پنج سایت، ابهر دو سایت، ایجرود دو سایت، خدابنده پنج سایت، شهرستان ماهنشان یک سایت به نسل سوم و چهارم ارتقا پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تلاش اداره کل ارتباطات استان زنجان برقراری اینترنت پرسرعت در همه روستاها است، افزود: طی روزهای آینده روستاهای بیشتری به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه اخیراً ۹۵ روستای جدید با بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار به اینترنت پر سرعت متصل شدند، گفت: در بعضی مناطق به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن و هم چنین مشکل در تامین برق و ممانعت‌های مردمی کار را برای اپراتورها در احداث سایت‌های جدید و ارتقاء سایت‌های فعلی سخت می‌کند که پیگیر برطرف کردن مشکلات در این بخش نیز هستیم.

سرائی به شرایط فعلی زنجان نیز اشاره کرد و گفت: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، استان زنجان دارای یک هزار و ۱۷۷ آبادی، ۲۱ شهر و هشت شهرستان بوده که ۷۱۲ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است.

کد خبر: ۶۵٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha