۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
تامین زمین موردنیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۷ شهرستان استان همدان
مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان در گفتگو با بازار مطرح کرد

تامین زمین موردنیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۷ شهرستان استان همدان

همدان - ظفری، مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از تامین زمین موردنیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۷ شهرستان استان همدان خبر داد.

حسن ظفری در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان همدان از واگذاری ۵۳ هزار متر مربع زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی به این مجموعه خبر داد و گفت: در خصوص تحویل و تطبیق واگذاری زمین، مدارک آن توسط لایه های کارشناسی و مسئولین ذیربط بررسی و اقدامات اجرایی در این خصوص صورت پذیرفته است.

وی عنوان کرد: سهمیه بنیاد مسکن برای ساخت و اجرای پروژه ها در سال جاری تعداد یک هزار و ۳۶۰ واحد تعیین شده که از این تعداد، زمین موردنیاز برای ساخت یک هزار و ۳۳۴ واحد از سوی اداره کل راه و شهرسازی تامین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه با پیشروی این روند، می توان گفت که تقریباً مشکل جدی در زمینه اجرای پروژه ها وجود ندارد، اضافه کرد: بر اساس بستری که در سامانه جامع اقدام ملی مسکن فراهم شد مسئولیت تولید مسکن در هفت شهرستان استان همدان بر عهده بنیاد مسکن است که شهرستان های اسد آباد، تویسرکان، بهار، نهاوند کبودرآهنگ و نیز بخشی از شهر جورقان از توابع همدان را شامل می شود.

ظفری با اشاره به اینکه در هفت نقطه جغرافیایی شهرستان های ذکر شده افزون بر چهار هزار و ۴۶۷ متقاضی ثبت نام اولیه انجام داده اند، ادامه داد: همچنین شرایط بیش از سه هزار و ۵۰۹ متقاضی بعد از بررسی مدارک بارگذاری شده در سامانه، محرز شد و بر همین اساس ۹۵۱ متقاضی که مدارکشان با مدارک الکترونیکی قابل تطبیق عنوان شد برای تشکیل پرونده به مدیریت شهرستان های مربوطه مراجعه و اقدامات لازم به انجام رسید.

تعداد ۵۸۰ متقاضی نسبت به واریز مرحله اول وجه مورد نظر اقدام کرده اند

وی اضافه کرد: از تعداد ۹۵۱ متقاضی مسکن ملی تعداد ۵۸۰ متقاضی نسبت به واریز مرحله اول وجه مورد نظر اقدام کرده اند که از این تعداد ۱۴ متقاضی نیز واریزی زیر ۴۰ میلیون تومان داشته اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با تاکید بر اینکه باید این افراد نسبت به تکمیل مبلغ واریزی خود اقدام کنند،عنوان کرد: مادامی که این امر اتفاق نیفتد هیچ اقدامی در رابطه با تخصیص پروژه به آن ها صورت نخواهد گرفت.

ظفری در ادامه صحبت های خود افزود: مابقی واجدین شرایط و ثبت نام کنندگان در سامانه جامع طرح اقدام ملی مسکن به عنوان گروه ساخت اقدام کرده و تعداد دیگری از متقاضیان نیز در طرح پروژه های انبوه سازی برای تامین مسکن خود به صورت مشارکت وارد کار شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در خصوص عملیات اجرایی پروژه های ذکر شده نیز مطرح کرد: متقاضیان در راستای تولید مسکن، تحویل زمین، تجهیز کارگاه، پیگیری برای صدور پروانه ساختمانی، پروژه انبوه سازی و مواردی از این قبیل برای اخذ تسهیلات یکصد میلیون تومانی به سیستم بانک های عامل معرفی شده اند و با این اقدامات زیرساخت های پروژه استانی که به صورت انبوه سازی تعریف شده اجرایی خواهند شد.

کد خبر: ۶۵٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha