۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
قابلیت صادرات یک میلیون تن مرکبات را در مازندران داریم
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

قابلیت صادرات یک میلیون تن مرکبات را در مازندران داریم

ساری - رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: این استان در صورت رفع موانع قابلیت صادرات یک میلیون تن مرکبات را در سال خواهد داشت.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مازندران قابلیت صادرات یک میلیون تن مرکبات را در سال دارد، باید برای صادرات این محصول برنامه ریزی و مشکلات فراروی رفع شود.

وی درباره میزان صادرات مرکبات استان مازندران از مرز ۲۰۰ هزار تن فراتر رفته است، گفت: ۱۱۰ هزار تن کیوی و ۱۱۵ هزار تن پرتقال از استان خارج و صادر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه هر ساله مشکلات بازار خرید و صادرات محصولات کشاورزی مطرح است، برنامه ریزی دقیق و منسجم از سوی همه دستگاه ها را برای حل مشکلات بخش مرکبات ضروری دانست.

مهاجر همچنین وضعتی صادراتی محصولات استراتژیکی مازندران نظیر مرغ و برنج را نامناسب دانست و گفت: سال گذشته حدود ۵۰ هزار تن صادرات غیرصادراتی داشتیم یعنی آنکه این محصولات از طریق صادرکننده رسمی خارج نشد بلکه به هر طریقی از استان خارج شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: معافیت برگشت ارز حاصل از صادرات از جمله پیشنهادهایی است که می تواند رقابت ما با کشورهای رقیب در حوزه صادرات را افزایش دهد و علاوه براین توقف حذف درخواست ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز می تواند به تولیدکننده و رقابتی شدن تولیدات کمک کند.

کد خبر: ۶٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha