۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
 ۶۸ میلیارد یارانه فقط برای صدورکارت سوخت/ ۳۰۰ هزار خودرو کارت سوخت ندارند
مدیر کل دفتر برنامه ریزی شرکت پخش و پالایش در گفتگو با بازار:

۶۸ میلیارد یارانه فقط برای صدورکارت سوخت/ ۳۰۰ هزار خودرو کارت سوخت ندارند

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی شرکت پخش و پالایش می‌گوید: صدور هر کارت سوخت برای دولت چیزی حدود ۳۰ هزار تومان آب می‌خورد اما هزینه ای که از مردم دریافت می شود، ۱۰ هزار تومان است. به عبارت دیگر دولت از ابتدای تیر تا کنون چیزی حدود ۶۸ میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده است.

بازار- داستان یارانه بنزین در اقتصاد ایران تمامی ندارد. دولت که کاسه صبرش از یارانه بنزین لبریز شده بود، حالا ماهانه یارانه سنگینی را بابت کارت سوخت پرداخت می کند. آنگونه مدیر کل برنامه ریزی شرکت پخش و پالایش به بازار گفته، در ۸ ماه گذشته چیزی حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار کارت سوخت صادر کرده است. شهرام رضایی با بیان اینکه دولت به ازای صدور هر کارت حدود ۲۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کنند، گفته که صدور هر کارت حدود ۳۰ هزار تومان برای دولت تمام می شود اما طبق قانون تنها ۱۰ هزار تومان دریافت می‌شود.

یک حساب کتاب ساده نشان می دهد که صدور کارت سوخت تا کنون برای دولت چیزی حدود ۱۰۲ میلیارد تومان آب خورده در حالیکه تنها ۳۴ میلیارد تومان آن را از مردم دریافت کرده و ۶۸ میلیارد دیگر آن را از جیب خود پرداخت کرده است.

چه تعداد خودرو کارت سوخت ندارند

مدیر کل برنامه ریزی شرکت و پخش و پالایش فرآورده های نفتی در بخش دیگری از گفته های خود  با بیان اینکه حدود ۳۰۰ هزار خودرو هنوز کارت سوخت ندارند، گفت: دارندگان این خودرو درخواست صدور کارت داده و در صف انتظار برای دریافت کارت بنزین هستند.

او با بیان اینکه از ابتدای تیر امسال حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار کارت سوخت صادر شده است، ادامه داد: از این تعداد کارت ۱.۵ میلیون آن در بازه زمانی تیر تا ابتدای آذر (تقریبا قبل از تغییر قیمت بنزین) صادر شده و یک میلیون و ۹۰۰ هزار کارت دیگر در ۳ ماه آذر، دی و بهمن صادر شده است.

رضایی همچنین با اشاره به کاهش تعداد درخواست های ثبت شده برای دریافت کارت سوخت گفت: در روزهای نخست بعد از تغییر قیمت بنزین روزانه حدود ۸۰ هزار درخواست صدور کارت بنزین ثبت می شد اما حالا تعداد درخواست ها به روزی ۲۰ هزارتا کاهش پیدا کرده است.

او ظرفیت تولید کارت سوخت در کشور را روزانه ۳۰ هزار تعداد اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش تعداد کسانی که در صف دریافت کارت سوخت وجود دارند، پیش بینی می‌شود که بعد از عید صدور کارت‌های سوخت به حالت عادی برگشته و در کمتر از ۲ هفته تمامی تقاضاهایی که وجود دارد را پاسخ دهیم.

کد خبر: ۶٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha