۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
کمبود انسولین رفع شده و ذخیره هم وجود دارد
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:

کمبود انسولین رفع شده و ذخیره هم وجود دارد

محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: با افزایش واردات انسولین و تعدیل قیمت یکی از تولیدکننده‌ها در حال حاضر کمبود انسولین برطرف شده است.

به گزارش بازار، سید حیدر محمدی در حاشیه جلسه هم اندیشی تشکل‌های سلامت محور در انجمن شرکت‌های پخش دارو و مکمل‌های انسانی افزود: به دنبال تغییر مصرف بیماران دیابتی که ۲۰ درصدشان از مصرف انسولین ویالی به انسولین قلمی روی آورده بودند ما دچار کمبودهایی درخصوص انسولین شدیم.

وی اضافه کرد: از طرفی سالیانه حدود ۲۰ درصد بر تعداد بیماران دیابتی افزوده می‌شود و این موضوع هم باعث افزایش تقاضا شده بود که خوشبختانه هم اکنون کمبودها برطرف شده است.

محمدی با اشاره به تولید داروهای حوزه کرونا در داخل کشور گفت: به دنبال تلاش شبانه روزی برای راه اندازی خطوط تولید جدید هم اکنون ۸ شرکت در داخل کشور درحال تولید داروی رمدسیویر هستند و حتی توان صادرات آن را داریم.

همچنین داروی فاویپیراویر نیز توسط ۳ شرکت در داخل تولید می‌شود به طوری که به اندازه مصرف ۶ ماه از این داروها در کشور ذخیره داریم. شرکت در داخل تولید می‌شود به طوری که به اندازه مصرف ۶ ماه از این داروها در کشور ذخیره داریم.

کد خبر: ۶۵٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha