۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
نظر مساعد اعضای کمیسیون تلفیق در خصوص تک نرخی کردن ارز
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس مطرح کرد

نظر مساعد اعضای کمیسیون تلفیق در خصوص تک نرخی کردن ارز

رشیدی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه این کمیسیون نظر مساعدی نسبت به تک نرخی کردن ارز دارد، گفت: چند نرخی بودن ارز مساوی با فساد و رانت است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد رشیدی درخصوص بحث تک نرخی شدن ارز که در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مطرح شده و تاثیراتی که بر اقتصاد کشور دارد، گفت: تک نرخی شدن ارز جزو اهداف و سیاست‌های مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه است چراکه فساد و رانت در ارزهایی که یارانه به آن‌ها تعلق گرفته به شدت مشاهده می‌شود بنابراین چند نرخی بودن ارز مساوی با فساد و رانت است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده‌های دامی نمونه‌ای از این فساد دانست و توضیح داد: در حالی در شهریورماه نزدیک به ۵ میلیارد دلار برای تامین نهاده‌های دامی هزینه شد که قیمت مرغ تا مرز ۴۰ هزار تومان رفت.

وی با تاکید بر اینکه سیاست مجلس تک نرخی کردن ارز است، اضافه کرد: تا زمانی که ارز دو نرخی باشد نرخ کمتر (ارز یارانه‌ای) به ظاهر به واردات کالاهای اساسی تعلق می‌گیرد اما این کالاها با همان قیمت به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد و در ادامه کالاهای همچون کنجاله، قیمت ۴ برابر قیمت دولتی پیدا می‌کنند و این همان فسادی است که از آن صحبت می‌شود اما اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود علاوه‌بر اینکه چنین فسادهایی از بین خواهد رفت می‌توان به پایین آمدن کف قیمت نیز امیدوار بود.

سلیمی بیان کرد: تکلیف مردم با ارز دو نرخی مشخص نیست لذا حذف آن به معنای از بین بردن زمینه‌های فساد است و می‌توان یک بازار رقابتی سالم ایجاد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شواری اسلامی اظهار کرد: با توجه به بحث‌های انجام شده در کمیسیون تلفیق، اعضا با تک نرخی شدن ارز موافق هستند اما این موضوع هنوز به جمع بندی نرسیده است.

کد خبر: ۶۵٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha