۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
افزایش وام ازدواج، نقطه قوت لایحه بودجه ۹۹
بدری، نماینده اردبیل خبر داد

افزایش وام ازدواج، نقطه قوت لایحه بودجه ۹۹

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شفاف سازی یارانه ها، افزایش وام ازدواج و تمهیدات در نظر گرفته در زمینه اخذ مالیات را از نقاط قوت گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۹۹ دانست.

به گزارش بازار، صدیف بدری در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۵ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۹۸، گفت: یکی از ویژگی های مصوبه کمیسیون تلفیق این است که طبق آن دولت موظف شده تا اعتبارات جاری دستگاه های اجرایی را بر مبنای عملکرد انجام دهد.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد افزایش بهره وری دولت است، افزود: یکی دیگر از نکات مثبت مصوبه کمیسیون تلفیق شفاف سازی یارانه ها است، همه اعتباراتی که ماهیت یارانه داشته است در جدول تبصره ۱۴ آورده شده که قابل رصد و کنترل است.

وی یکی دیگر از نکات مثبت کمیسیون تلفیق را تجمیع یارانه های کلی و معیشتی را از بابت افزایش قیمت بنزین دانست.

بدری با بیان اینکه در بند د تبصره ۱۶ لایحه به دولت اجازه برداشت یک درصد از بودجه شرکت های دولتی برای اختصاص به آموزش و پرورش داده شده بود، ادامه داد: کمیسیون تلفیق این رقم را به ۲ درصد افزایش داد و در کنار آن به مسائل پژوهشی آموزش عالی هم عنایت ویژه داشته است.

بدری افزایش بودجه عمرانی وزارت آموزش و پرورش، همسان سازی حقوق بازنشستگان، همسان سازی حقوق و مزایای فرهنگیان را از دیگر نکات مثبت کمیسیون تلفیق دانست و تاکید کرد: همچنین کمیسیون تلفیق اعتبارات دانشگاه ها را نیز به میزان قابل قبولی افزایش داده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از دیگر نقاط قوت مصوبه کمیسیون تلفیق را مبحث مالیات برشمرد و گفت: در این زمینه مالیات بر خانه های بالای یک میلیارد، مالیات بر خودروهای بالای ۷۰۰ میلیون و همچنین مالیات بر خانه های خالی در نظر گرفته شده که اقدام مناسبی است.

بدری افزایش مبلغ وام ازدواج به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان را از دیگر ویژگی های مصوبه کمیسیون تلفیق اعلام کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران نظام پرداخت ها، افزایش پلکانی مالیات بر حقوق ها، برداشت از صندوق توسعه ملی بیش از سال گذشته، بدهکار کردن آینده با فروش کلان اسناد خزانه اسلامی و همچنین عدم نظارت مجلس در اجرای بودجه سالانه را از نقاط ضعف مصوبه کمیسیون تلفیق دانست.

کد خبر: ۶٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha