۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
سفر وزیر جهاد کشاورزی به آذربایجان غربی/۱۳۱ طرح کشاورزی افتتاح می شود
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

سفر وزیر جهاد کشاورزی به آذربایجان غربی/۱۳۱ طرح کشاورزی افتتاح می شود

ارومیه- جلیلی، رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از بهره برداری ۱۳۱ طرح بخش کشاورزی استان طی دو روز آینده توسط وزیر جهاد کشاورزی خبر داد.

رسول جلیلی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص جزییات سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان، افزود: وزیر جهاد کشاورزی به منظور بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی و افتتاح همزمان چند پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی کشاورزی آذربایجان غربی روز دوشنبه ۱۵ دی ماه به این استان سفر می‌کند.

وی ادامه داد: در جریان سفر دو روزه کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به آذربایجان غربی، همزمان ۱۳۱ پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۴۴۵ میلیارد ریال در سراسر استان به  صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد و از ۱۸ رقم دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی رونمایی می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: این طرح ها ۱۲۳ طرح در بخش آب و خاک، چهار طرح در زیربخش صنایع تبدیلی و غذایی، ۱۸ طرح تحقیقاتی، سه طرح در زیر بخش تولیدات گیاهی و همچنین یک طرح شیلاتی را شامل می شود.

جلیلی اضافه کرد: با بهره ‌برداری از طرح‌های یاد شده برای ۵۰۸ نفر در سراسر استان به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

در سفر دو روزه وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به استان آذربایجان غربی، جمعی از معاونین و مدیران کل این وزارتخانه، استاندار و رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز وی را همراهی خواهند کرد.

بازدید از چند واحد تولیدی اعم از واحد سورت و بسته بندی  و سردخانه نگهداری میوه، شرکت رویان پژوهش، شرکت در جلسه شورای راهبردی بخش کشاورزی در شهرستان ارومیه، شرکت  معاونین در جلسه کارگروه زنجیره سیب استان، کارگروه زیر بنایی، کارگروه رونق تولید و تشکلها،   شرکت در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی با حضور استاندار و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه  برای  ارائه گزارش سفر دو روزه از اهم  برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به استان خواهد بود.

در جریان این سفر دو روزه، ۹ معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز با سفر به شهرستانهای استان و دیدار با نمایندگان و فرماندران و کشاورزان پیشرو، مسائل و مشکلات موجود در بخش کشاورزی هر شهرستان را بررسی و جهت جمع بندی نهایی  و ارائه گزارش به وزیر جهاد کشاورزی اقدام خواهند کرد.

کد خبر: ۶۵٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha