۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
«بورس بازی» زمینه تغییر کاربری مزارع را در مازندران تقویت کرد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

«بورس بازی» زمینه تغییر کاربری مزارع را در مازندران تقویت کرد

ساری- غلامی راد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، بورس بازی در حوزه زمین را از جمله عوامل و پیامدهای تخریب و تغییر کاربری غیرمجاز مزارع برشمرد.

مفید غلامی راد در پاسخ به خبرنگار بازار درباره وضعیت تغییر کاربری مزارع در مازندران با بیان اینکه تغییر کاربری‌ها یک مسئله و دغدغه شده است و در آینده با مشکلات متعددی مواجه می شویم، گفت: شبکه خدمات رسانی، حمل ونقل و آب فاضلاب پاسخگوی نیازهای جمعیت کنونی نیست.

وی ادامه داد: با روند کنونی درباره ساخت وسازهای غیرمجاز در آینده با چالش هایی مواجه می شویم و دلیل و ریشه آن در این است که میل و هجوم به مازندران و بورس بازی زمین سبب شده تا ساخت و سازها افزایش یابد.

غلامی راد یادآور شد: مسئله بورس بازی در حوزه زمین و اراضی سبب شده تا میل به ساخت و سازها رشد یابد و برای مقابله با این مسئله، آمایش را مبنا قرار دادیم و جلوی بسیاری از دستگاه ها را در زمینه ساخت و سازها می گیریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با یادآوری اینکه متاسفانه مردم تصور می کنند هرجا زمین دارند باید ساخت و ساز کنند، ادامه داد: دستگاه ها بدون حساب و کتاب موافقت اصولی می دهند و بارها تاکید شده از صدور موافقت اصولی در مزارع و اراضی کشاورزی جلوگیری شود.

غلامی راد با بیان اینکه با شهرک سازی های گسترده مواجه هستیم که باغات را به مجموعه های لوکس  تبدیل می کنند، افزود: این درحالی است که طبق قانون نباید به راحتی دستور تغییر کاربری و قطع درختان را داد.

وی با انتقاد از قطع شبانه درختان در مزارع و باغات استان خواستار ورود به این مسئله شد.

غلامی راد درباره منطقه آزاد نیز با اظهار اینکه برای این پروژه دو پیشنهاد نقطه ای و لکه ای مطرح شده است، گفت: در بحث نقطه ای امیرآباد و در حوزه لکه ای نیز سه منطقه تعیین شده است.

کد خبر: ۶۵٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha