۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
جزئیات تشکیل کمیته فولاد در وزارت صمت

جزئیات تشکیل کمیته فولاد در وزارت صمت

امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، گفت: به منظور تهیه دستورالعمل‌های فولادی و حل معضلات پیش روی این صنعت از ابتدا تا انتهای زنجیره فولاد در وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمیته ای تشکیل خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، علیرضا رزم ‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تشکیل اولین جلسه کمیته فولاد در هفته جاری خبر داد و گفت این کمیته اقدامات لازم را جهت تنظیم بازار فولاد انجام می‌دهد و تکمیل عرضه فولادسازان در بورس کالا و ایجاد تعادل در قیمت محصولات فولادی از جمله همین اقدامات خواهد بود.

صحبت‌های رزم‌ حسینی البته در حالی انجام شده است که پس از برگزاری جلسات تشکل‌های فولادی با معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، کارگروه تخصصی مشورتی فولاد برای بررسی شیوه‌نامه فولادی اخیر دولت نیز تا کنون چهار مرتبه در حضور معاون معدنی وزارت صمت تشکیل جلسه داده و براساس صحبت‌های رزم‌حسینی ظاهرا از این پس، تصمیم‌گیری‌ها در خصوص تنظیم بازار فولاد به کمیته ‌ای متشکل از مدیران بخش‌های مختلف وزارت صمت سپرده خواهد شد.

برای آشنا شدن با شرح وظایف این کمیته که در واقع به نوعی احیاشده همان کمیته فولادی است که در سال‌های گذشته در وزارت صمت تشکیل جلسه می‌داد، بخصوص در شرایطی که حدود ۴۵ روز از ابلاغ شیوه ‌نامه دولت برای ساماندهی عرضه و تقاضا در زنجیره فولاد می‌گذرد، با مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت‌ وگویی انجام شد.

سیف‌الله امیری، مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، در صحبت‌های خود، کارکردهای کمیته فولاد را به این صورت تشریح کرد: به منظور تهیه دستورالعمل‌های فولادی و حل معضلات پیش روی این صنعت از ابتدا تا انتهای زنجیره فولاد در وزارت صنعت، معدن و تجارت، این کمیته تشکیل خواهد شد. همچنین در این کمیته تمام مسائل مربوط به فولاد از جمله صادرات محصولات فولادی مطرح می‌شود و برای تک‌تک اقلام زنجیره فولاد دستورالعمل خاصی تهیه خواهد شد تا بر مبنای آن، محصولات معدنی با قابلیت صادرات تعیین و مشخص شود.

امیری اظهار کرد: گزارش نشست‌های این کمیته که قرار است هر هفته تشکیل جلسه دهد، برای وزیر صمت ارسال می‌شود و حتی این کمیته، شیوه‌نامه عرضه و تقاضای زنجیره فولاد را نیز بررسی خواهد کرد و در صورتی که در خصوص محصولات فولادی مشکلی پیش بیاید، این کمیته رسیدگی می‌کند و بلافاصله به استحضار وزیر خواهد رساند.

کد خبر: ۶۵٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha