۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
سیب بفرست آناناس و موز بیار!
مصوبه ای دولتی برای 15 نفر

سیب بفرست آناناس و موز بیار!

با تصویب هیأت وزیران، به منظورحمایت از صادرات سیب واردات آناناس، انبه و موز به صادرات سیب درختی منوط شد که در واقع این مصوبه برای 15 واردکننده موز است.

به گزارش خبرنگاربازاربه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در جلسه عصر یکشنبه هیأت وزیران به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، باحمایت از صادرات سیب موافقت کرد و به این ترتیب دولت واردات آناناس، انبه و موز را به صادرات سیب درختی مشروط کرد.

دولت با توجه به ضرورت حمایت از صادرات یک و نیم میلیون تن سیب درختی مازاد و با هدف تشویق صادرکنندگان این محصول، مصوب کرد واردات انبه و آناناس تا پایان سال ۱۳۹۸ صرفاً از محل اظهارنامه صادراتی سیب درختی مجاز است.

ازآنجایی که واردکنندگان موز و آناناس محدود و مشخص هستند این مصوبه دولت در واقع برای 15 نفر صادر شده است .

دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان چندی پیش گفته بود:  15 نفر وارد کننده انبه، آناناس و موز به کشور وجود دارد، در مقابل 100 صادرکننده خوب در زمینه صادرات محصولات کشاورزی وجود دارد.

گفتنی است هیات وزیران علاوه بر این مصوبه مقررکرد: مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای به منظور مدیریت منابع آب در برخی از مناطق استان اصفهان، به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان اختصاص یابد.از این میزان اعتبار، مبلغ ۲۵ میلیارد ریال به منظور مدیریت خشکسالی، رفع کمبود منابع آبی و مرمت و بازسازی قنوات در منطقه شرق شهرستان اصفهان و نیز تکمیل شبکه‌های (۳) و (۴) رودشتین تخصیص ‌یابد و ۲۵ میلیارد ریال دیگر آن برای جبران کمبود منابع آبی و رفع مشکلات کشاورزان شهرستان مبارکه اصفهان هزینه شود.

کد خبر: ۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha