۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
ورشکستگی صنایع با افزایش صدور ضمانت نامه
مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در گفتگو با بازار اعلام کرد

ورشکستگی صنایع با افزایش صدور ضمانت نامه

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، گفت: با توجه به شرایط پُر ریسک اقتصاد، صنعت، و مسائل داخلی و بین المللی اگر فقط به فکر صدور ضمانت نامه برای صنایع باشیم درصدی از این ضمانت ها در آینده به خسارت منجر خواهند شد.

سجاد صفری؛ بازار: «محمدحسین مقیسه» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که هدفگذاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری بر روی کدام صنایع است؟ اظهار داشت: هدفگذاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در سالجاری و حتی سال های آینده، روی صنایعی است که تولیدات صادرات محور دارند و یا اینکه تولیدات آن ها دانش بنیان است.

وی افزود: در تلاش هستیم که حمایت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک بیشتر از صنایعی باشد که محصولات آن ها صادراتی است و یا اینکه دانش بنیان هستند و این موضوع، یکی از اهداف اصلی این صندوق است.

تنها تعداد ضمانت های صادر شده توسط صندوق، ملاک نیست و صندوق با موضوع حد کفایت ضمانت نامه ها روبرو است

بایستی حد کفایت سرمایه صندوق حفظ شود
مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری حمایت از صنایع کوچک در پاسخ به این پرسش که میزان ضمانت های صادر شده توسط صندوق برای صنایع کوچک در سالجاری چگونه بوده است؟ به بازار، گفت: تنها تعداد ضمانت های صادر شده توسط صندوق، ملاک نیست و صندوق با موضوع حد کفایت ضمانت نامه ها روبرو است.

مقیسه افزود: وقتی که می خواهیم برای صنایع، ضمانت نامه صادر کنیم هم توجه ویژه ای به آمار صدور داریم و هم باید کار به گونه ای پیش برود که حد کفایت صدور ضمانت نامه ها حفظ شده باشد.

وی تصریح کرد: نباید بدون برنامه، فقط به فکر صدور ضمانت نامه، برای صنایع باشیم چون درصدی از این ضمانت ها با توجه به شرایط پُر ریسک اقتصاد، صنعت، مسائل داخلی و بویژه مسائل بین المللی در آینده نزدیک، میان مدت و بلند مدت به خسارت منجر خواهند شد؛ بنابراین بایستی حد کفایت سرمایه صندوق را حفظ کنیم تا بتوانیم جوابگوی خسارت های احتمالی صنایع باشیم.

این مقام مسوول در ادامه، بیان کرد: یکی از شاخصه های یک شرکت بیمه و تضمین کننده و مشتری مدار این است که بتواند خسارت هایی که بوجود می آید را به موقع به ذینفعان پرداخت کند و صندوق سرمایه گذاری حمایت از صنایع کوچک، دو نگاه در فعالیت های سالانه دارد و یکی آمار صدور و دیگری موضوع کفایت سرمایه است.

مقیسه تصریح کرد: میزان صدور ضمانت های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در سال ۹۹ همانند سال گذشته بوده و حد کفایت سرمایه صندوق را رعایت کرده ایم تا بتوانیم به شیوه حرفه ای جوابگوی خسارت های احتمالی صنایع باشیم.

ضمانت های صادر شده، توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در سنوات گذشته، توانسته است که باعث ایجاد اشتغالزایی و افزایش سرمایه در صنایع شود

کمک صندوق به توسعه صنایع
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در پاسخ به این پرسش که آیا این صندوق توانسته است که در صنایع، ایجاد توسعه کند؟ به بازار، گفت: موضوعی که صندوق آن را بصورت حرفه ای دنبال می کند و نهادهای بالادستی صندوق هم انتظار دارند که محقق بشود این است که محصولات صندوق باید در صنایع، ایجاد اثر بخشی داشته باشد.

مقیسه اظهار داشت: یکی از شاخصه های اثر بخشی صندوق، افزایش اشتغالزایی صنایع کوچک، بخصوص در مناطق محروم کشور است که در اساسنامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری به آن اشاره شده است و دیگر شاخص مورد نظر این صندوق، افزایش سرمایه گذاری صنایع است.

وی تصریح کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در بازدیدهای میدانی و از طریق گزارش های همکاران مستقر در استان ها به این نتیجه رسیده است که ضمانت های صادر شده، توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در سنوات گذشته، توانسته است که باعث ایجاد اشتغالزایی و افزایش سرمایه در صنایع شود.

مقیسه در پایان، گفت: توسعه معنا و مفهوم گسترده ای دارد و فاکتورها و شاخص های بسیاری در ایجاد توسعه صنایع دخیل هستند ولی با توجه به اقدامات انجام شده در صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، این صندوق، تاکنون توانسته است در ایجاد اشتغالزایی و افزایش سرمایه به صنایع کمک کند و به نوعی به توسعه صنایع کمک کرده است.

کد خبر: ۶۴٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha