۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
محکومیت ۲ کشتارگاه مرغ در اصفهان/ ۳۰ پرونده قضایی برای احتکار روغن نباتی تشکیل شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

محکومیت ۲ کشتارگاه مرغ در اصفهان/ ۳۰ پرونده قضایی برای احتکار روغن نباتی تشکیل شد

اصفهان- عادل مرام، معاون بازرسی سازمان صمت استان اصفهان از محکومیت دو کشتارگاه مرغ اصفهان به جریمه نقدی چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در دادگاه بدوی خبر داد.

اکبرعادل مرام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه نظارت بر بازار مواد پروتئینی طی چند ماه اخیر در دستور کار ویژه بازرسی صمت اصفهان قرار گرفته است، اظهار داشت: در این راستا در آذر ماه امسال در زمینه مرغ، تخم مرغ و گوشت ورود جدی‌تری را داشتیم.

تشکیل ۶۶ پرونده تخلف برای مواد پروتئینی در اصفهان
وی با بیان اینکه در آذر ماه امسال در بحث مرغ، تخم مرغ و گوشت ۳۶۴ مورد بازرسی انجام شد، اضافه کرد: در این بازدیدها ۶۶ مورد پرونده تشکیل و به مراجع ذی صلاح قضایی ارسال شد.

معاون بازرسی سازمان صمت استان اصفهان با بیان اینکه ارزش ریالی این پرونده‌ها چهار میلیارد تومان بوده است، افزود: بیشترین تخلف این واحدها گرانفروشی و احتکار بوده است.

وی با بیان اینکه برای مثال در زمینه مرغ که نرخ مصوب ۲۱ هزار تومان بود، این محصول را تا ۳۳ هزار تومان به فروش می‌رساندند، اضافه کرد: در این زمینه دو پرونده تخلف در کشتارگاه‌ها نیز داشتیم که این دو کشتارگاه در دادگاه بدوی به پرداخت مبلغ چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به دلیل گرانفروشی گوشت مرغ محکوم شدند.

۲۴۳ بازرسی در زمینه توزیع روغن نباتی در اصفهان
عادل مرام  در ادامه در خصوص بازار روغن نباتی نیز اظهار داشت: در آذر ماه امسال در زمینه روغن ۲۴۳ مورد بازرسی صورت گرفت که حاصل آن تنظیم ۳۰ پرونده برای متخلفان بود.

وی ادامه داد: محتکران روغن در اصفهان به ۶۸۱ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

معاون بازرسی سازمان صمت استان اصفهان در خصوص روند توزیع اقلام مشکوفه در بازار اظهار داشت: ابتدا این مواد غذایی توقیف می‌شود و پس از بررسی نهایی پرونده نسبت به صدور حکم در خصوص روند توزیع محصولات غذایی در بازار تصمیم گیری می‌شود.

کد خبر: ۶۴٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha