۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
۸۷ درصد حجم سد کینه‌ورس در زنجان پر است
مدیرعامل آب منطقه ای زنجان:

۸۷ درصد حجم سد کینه‌ورس در زنجان پر است

زنجان - مدیرعامل آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۷ درصد حجم سد کینه‌ورس پر است، گفت: این میزان در سال گذشته ۹۸ درصد بود که امسال کاهش دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، یوسف رضا پور صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل شرکت آب منطقه ای زنجان، به حجم سدها در بازه زمانی اول مهر تا بهمن ماه در استان اشاره کرد و گفت: طی این بازه زمانی کل ورودی به سد تهم شهر زنجان ۸۷ میلیون مترمکعب بوده و در حال حاضر ۵۷ درصد از سد تهم پر است.

وی با بیان اینکه این میزان ورودی آب به سد تهم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد کاهش دارد، اظهار کرد: میزان حجم مخزنی سد تهم ۴۸.۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

رضا پور به حجم آب موجود در سد گلابر اشاره کردو افزود: سد گلابر۶۰ درصد آب دارد که خوشبختانه آب موجود در سد گلابر خوب است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۷ درصد حجم سد کینه‌ورس پر است، ابراز کرد:  که این میزان در سال گذشته ۹۸ درصد بود که امسال کاهش دارد و  سد کینه‌ورس ۱۴ میلیون مترمکعب آب دارد.

مدیرعامل آب منطقه ای زنجان، مصرف سرانه آب شهروندان زنجانی را روزانه ۲۵۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد و یاد آور شد: خوشبختانه طی پاییز و زمستان امسال میزان بارندگی‌ها در استان خوب بوده است.

رضا پور از شهروندان زنجانی  خواست در مصرف آب مدیریت لازم را مدنظر قرار دهند و الگوی صحیح مصرف آب را رعایت کنند.

کد خبر: ۶٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha