۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
سامانه جامع تجارت تکلیف قانونی است
معاون وزیر صمت:

سامانه جامع تجارت تکلیف قانونی است

تبریز- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه سامانه جامع تجارت تکلیف قانونی است، گفت: یکی از اهداف سامانه جامع تجارت علاوه بر یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجارت، ایجاد درگاه واحد برای بازرگان و فعالان تجاری است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، عباس تابش روز شنبه در جلسه بررسی مسایل مربوط به تنظیم بازار و بازرسی هوشمند آذربایجان شرقی در تبریز افزود:  سامانه جامع تجارت مرکز جامع آماری کشور خواهد شد تا هر جابجایی و تجارتی با تمام جزئیات و به صورت آنلاین در اختیار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سامانه جامع انبارها برای رصد و پایش جابه جایی کالا در کشور فراهم شده است، گفت: از این پس تنها ثبت موجودی، ورود و خروج کالا در سامانه یادشده معیار عمل است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه جامع تجارت پنجره واحدی برای همسان‌سازی و اتصال تعداد زیادی از سامانه‌های حوزه تجارت دستگاه‌های دولتی است.

معاون وزیر صمت افزود: با این سامانه ارتباط بین تمام دستگاه‌های تجارت خارجی و داخلی برقرار شده و اسناد کاغذی حذف و اطلاعات تمام بازرگانان نیز یک‌بار برای همیشه در این درگاه واحد ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم با سامانه جامع تجارت الکترونیک گردش اطلاعات و اسناد تجارت الکترونیکی، شفاف و قابل استنادتر شود و از سوی دیگر چالش‌هایی که در زمینه اطلاعات تجاری مانند جعل‌ها داشتیم، با این سامانه رفع شوند.

تابش خاطرنشان کرد: در فاز اول ارتباط بین سازمان گمرک، سازمان بنادر و کشتیرانی و انبارهای عمومی با سامانه جامع تجارت مهیا شده است و هم‌اکنون پذیرش کالا تا پروانه حمل در این سامانه میسر شده است.

وی اظهار کرد: به عبارتی پروانه گمرکی بعد از اظهار و تشریفات گمرکی انجام و سپس پروانه صادر و برای ورود به بخش حمل، پته می‌شود بنابراین تا اینجای کار عملیاتی شده است اما برای اینکه امکان شناسایی کالاهای حمل شده نیز وجود داشته باشد باید انبارها هم شناسایی و بخش حمل هم وارد این جریان شوند.

کد خبر: ۶۴٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha