۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
توقف نمادهای معاملاتی بورس، به نفع سهامداران نیست
کارشناس بازار سرمایه:

توقف نمادهای معاملاتی بورس، به نفع سهامداران نیست

سوری، کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر چه توقف نمادها برای شفافیت در بازار است، اما نقدشوندگی بازار را از بین می‌برد.

به گزارش بازار، مهدی سوری درباره دلایل توقف نمادهای بورسی افزود: توقف و بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌ها، به دلایل متعددی چون، افشای اطلاعات بااهمیت، برگزاری مجمع عمومی، عدم افشای به‌موقع اطلاعات، تاخیر در انتشار گزارش‌های مالی در موعد مقرر، و عدم رعایت الزامات دستورالعمل پذیرش، صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بازگشایی و توقف نمادهای معاملاتی بورس کار درستی نیست، زیرا نقدشوندگی یکی از مزایایی بورس است که با توقف نماد، عملا نقدشوندگی بازار سرمایه از بین می‌رود و سهامداران نمی‌توانند در هر زمان تمایل داشته باشند سهام را به فروش برسانند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بهترین اقدام برای جلوگیری از تخلف در بازار سرمایه، اعطای مجوز به شرکت‌ها پردازش اطلاعات است. شرکت‌های پردازش اطلاعات، نهادهای مالی هستند که قانون به آن‌ها اجازه پردازش اطلاعات شرکت‌ها را داده است و مردم می‌توانند با خیال راحت از این اطلاعات، استفاده کنند.

وی افزود: اگر سازمان بورس اوراق بهادار برای تاسیس این شرکت‌ها مجوز صادر کند، و از آن‌ها تضمین برای ارائه اطلاعات درست به مردم، دریافت کند مردم به دنبال منابع غیر رسمی برای دریافت اطلاعات شرکت‌ها نمی‌گردند.

سوری تصریح کرد: اطلاعات شرکت‌ها در سامانه کدال موجود است وسهامداران می‌توانند از آن برای تصمیم گیری درباره خرید و فروش سهام استفاده کنند.

کد خبر: ۶۴٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha