۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
دولت ۱۰ سال اجرای سامانه‌های اطلاعاتی مالیات را به تعویق انداخته است
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت ۱۰ سال اجرای سامانه‌های اطلاعاتی مالیات را به تعویق انداخته است

شاهرود - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه موضوع اصلی راه‌اندازی سامانه جامع مالیاتی و ارائه اطلاعات آنلاین در این سیستم توسط مجلس و کمیسیون اقتصادی در حال پیگیری است، گفت: دولت این موضوع را ۱۰ سال به تعویق انداخته است.

سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه امروز نیازمند اصلاح سیستم مالیاتی و جامع اقتصادی هستیم، بیان کرد: یکی از مسائلی که در کمیسیون اقتصادی به آن توجه ویژه شده موضوع سامانه مالیاتی برخط است.

وی با بیان اینکه این سیستم مالیاتی می بایست ارائه اطلاعات به صورت آنلاین را داشته باشد تا بتوانیم به طور جدی موضوعات حول محور مالیات را تبیین کنیم.

عضو خانه ملت راه‌اندازی صندوق مکانیزه فروش را دیگر موضوع مورد پیگیری از سوی کمیسیون اقتصادی دانست و ابراز داشت: شفافیت مالیاتی و مالی یکی از مزیت هایی است که مجلس بر آن تاکید دارد.

حسینی شاهرودی بیان کرد: امروز دستگاه ها الزامی به بارگزاری اطلاعات مالیاتی و مالی خود ندارند چرا که دولت از آن ها به طور جدی نخواسته است لذا این امر سبب شد تا مجلس به طور جدی تر در موضوع مالیات ورود کند.

وی افزود: دستگاه‌هایی که موظف به ارائه آنلاین اطلاعات به سامانه جامع مالیاتی بودند باید به این امر وقع بنهند.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه مجلس دولت را مکلف کرده که سامانه اطلاعات مالی را راه اندازی کند، گفت: این سامانه به شفافیت مالیاتی و مالی کمک شایانی می کند.

حسینی شاهرودی با انتقاد از عملکرد دولت در این زمینه، گفت: برنامه پنجم توسعه دولت را مکلف کرده تا این سامانه را راه اندازی کند اما بعد از یک دهه هنوز این امر را مشاهده نمی کنیم.

کد خبر: ۶٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha