۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
شرایط عرضه دام در سطح مطلوبی قرار دارد
رئیس اتحادیه توزیع کنندگان گوشت گوسفندی تهران:

شرایط عرضه دام در سطح مطلوبی قرار دارد

ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در خصوص اقدامات لازم برای ادامه دار بودن ثبات بازار گوشت گفت: در صورت ادامه تولید در سطح مناسب، ادامه طرح پلاک کوبی سازمان دامپزشکی کشور و نظارت سختگیرانه‌تر بر جا به جایی دام‌ها و قاچاق می‌توان به ادامه ثبات در بازار گوشت قرمز امید داشت.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران از ثبات در بازار گوشت قرمز خبر داد و گفت: در دو هفته اخیر قیمتها بدون تغییر مانده و هم اکنون شرایط عرضه دام در کشور در سطح مطلوبی قرار دارد.

او درباره آخرین وضعیت قیمت و عرضه گوشت قرمز در بازار، اظهار کرد: تغییر قیمت گوشت قرمز در بازار تغییر محسوسی نداشته است و میتوان گفت در دو هفته اخیر این کالا با قیمتی ثابت عرضه شده است.

وی قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه گوشت گوسفندی برای مصرف کننده را ۱۱۵ هزار تومان عنوان کرد.

ملکی یادآور شد: قبل از آنکه بازار به ثابت کنونی خود برسد کاهش ۵ هزار تومانی در هر کیلوگرم را تجربه کرد. قیمت عمده حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوسفندی برای قصابان را ۱۰۳ تا ۱۰۵ هزار تومان است که قصابان معمولا ۱۰ درصد سود برای خود در نظر میگیرند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره شرایط عرضه دام اظهار کرد: شرایط عرضه دام در کشور در سطح مطلوبی قرار دارد و ثبات بازار نیز مربوط به این عامل است.

ملکی در پاسخ به این پرسش که آیاهمچنان قاچاق دام از مرزهای غربی به دلیل بارش برف متوقف است، گفت: گزارشها نشان میدهد قاچاق از مرزهای غربی به دلیل نامساعد بودن هوا بسیار محدود یا کاملا متوقف شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، ابتدای ماه جاری نیز بخشی از افزایش عرضه گوشت قرمز را مربوط به افزایش تولید دام دانست و عامل مهم دیگر تاثیر گذار در آن را به توقف قاچاق از مرزهای غربی کشور نسبت داد.

به گفته وی؛ بارش برف سنگین در مرزهای غربی کشور که مهمترین منطقه قاچاق دام محسوب میشود، موجب شده است کار قاچاقچیان مختل شود.

کد خبر: ۶۴٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      0 0
      اقای ملکی ای کاش شما هم دامدار بودی اون وقت میفهمی دی که ماتوچه شرایتی هستیم همان کار امیر مومنان که شب گرسنه میخوابید که درک کند حال گرسنه را تو را به خدا می سپارم