۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
جهش سودآوری بانک مشترک ایران و ونزوئلا در ۶ ماه نخست امسال
در صورت‌های مالی بانک افشا شد

جهش سودآوری بانک مشترک ایران و ونزوئلا در ۶ ماه نخست امسال

سود خالص بانک مشترک در شش ماهه نخست امسال، در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، بیش از ۱۴۰۰ درصد و در مقایسه با کل سال ۱۳۹۸، بیش از ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، براساس صورت‌های مالی حسابرسی شده بانک مشترک ایران و ونزوئلا که به تازگی در تارنمای این بانک منتشر شده است، سود خالص بانک برای دوره شش ماهه منتهی به ۱۳۹۹.۰۶.۳۱، به رقم ۲۴۱۹ میلیارد ریال رسیده است، این در حالی است که سود خالص بانک در پایان شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸، ۱۶۵ میلیارد ریال و در پایان دوره یک ساله منتهی به ۱۳۹۸.۱۲.۲۹، رقمی معادل ۱۹۱۶ میلیارد ریال بوده است.

بر این اساس، سود خالص بانک مشترک در ۶ ماهه نخست امسال، در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، بیش از ۱۴۰۰ درصد و در مقایسه با کل سال ۱۳۹۸، بیش از ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهـد.

همچنین براساس اطلاعات منتشر شده در صورت‌های مالی بانک مشترک ایران و ونزوئلا، درآمد ناشی از اعطای تسهیلات و سپرده‌گذاری بانک مشترک در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹، با رشد حدودا ۱۰۰ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، به رقم ۶۴۴ میلیارد ریال و مجموع درآمدهای عملیاتی بانک از رقم ۳۶۱ میلیارد ریال در پایان شهریور سال ۱۳۹۸، به رقمی بالغ بر ۲۷۱۲ میلیارد ریال در پایان شهریور ۱۳۹۹ رسیده است.

رشد ۱۰۰ درصدی درآمدهای ناشی از اعطای تسهیلات و همچنین افزایش درآمد ناشی از مبادلات ارزی، با توجه به وضعیت باز ارزی بالغ بر ۹۰ میلیون یورویی بانک در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹، مهم‌ترین علل جهش چشمگیر سودآوری بانک مشترک ایران و ونزوئلا در سال جاری است.

براساس صورت‌های مالی بانک مشترک ایران و ونزوئلا، مانده تسهیلات اعطایی بانک به شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در پایان شهریور ۹۹، با افزایشی بالغ بر ۱۵۰ درصد در مقایسه با پایان سال ۱۳۹۸، به رقم ۷۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است، همچنین مانده سپرده‌های بانک نیز در پایان شهریور ۹۹، به رقم ۶۲۲۸ میلیارد ریال رسیده است که این میزان، در مقایسه با پایان سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

بانک مشترک ایران و ونزوئلا به عنوان تنها بانک مشترک و تک شعبه‌ای در کشور، به تازگی از برنامه این بانک برای عرضه و پذیرش سهام در بازار سرمایه خبر داده است.

کد خبر: ۶۴٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha