۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
بروکراسی اداری مهم‌ترین مشکل بخش خصوصی است/ ضرورت حمایت دولت از بنگاه‌های‌ کوچک و متوسط
رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق ایران:

بروکراسی اداری مهم‌ترین مشکل بخش خصوصی است/ ضرورت حمایت دولت از بنگاه‌های‌ کوچک و متوسط

اصفهان - تولایی، رئیس کمیسیون مالیات اتاق ایران با تاکید بر اینکه بروکراسی اداری مهم‌ترین مشکل بخش خصوصی است، گفت: دولت می تواند با درآمدهای ناشی از مالیات از صنایع و بنگاه‌های کوچک و متوسط که در شریط کرونا بیشترین آسیب را دیدند، حمایت کند.

محمود تولایی در حاشیه سفر به کاشان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و آسیب وارده بر بخش صنعت و بازرگانی اظهار داشت: فعالان بخش خصوصی در کشور انتظار دارند که دولت حمایت های خود را از آنها عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه بنگاه های کوچک و متوسط با شیوع ویروس کرونا نسبت به واحدهای بزرگتر آسیب بیشتری دیده اند، ابراز داشت: علی رغم تمام تاکیدات متاسفانه یک سیاست مشخص در حمایت از صنایع و بنگاه های آسیب دیده از کرونا توسط دولت وجود ندارد که این موضوع می تواند بسیاری از این واحدها را با تعطیلی همراه کند.

رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق ایران با اشاره به اینکه دولت می تواند با درآمدهای ناشی از مالیات از صنایع و بنگاه های کوچک و متوسط حمایت کند، تصریح کرد: اینکه دولت نیز نسبت به این شرایط متضرر شده است برای ما قابل درک است ولی برخی از این صنایع و بنگاه ها که حال دچار مشکل هستند با گذشت این شرایط می توانند خود به چرخه تولید بازگردند و به همین دلیل انتظار حمایت دولت از این صنایع را داریم.

وی با اشاره به فصل تنظیم بودجه خاطرنشان کرد: در تنظیم لایحه بودجه باید با دیدی موثر و مثبت به بخش خصوصی پرداخته شود چراکه این بخش خصوصی است که همراه و دوشادوش مردم برای گذر از این شرایط در حال فعالیت است.

تولایی افزود: فروش دارایی با واگذاری مدیریت به بخش خصوصی مطالبه اصلی بخش خصوصی در تدوین لایحه بودجه است که امیدواریم نسبت به این موضوع پرداخته شود.

وی یکی دیگر از مشکلات بخش خصوصی را بروکراسی اداری خسته کننده دانست و گفت: یکی از مهمترین عوامل تقویت بخش خصوصی به خصوص در تولید اعطای تسهیلات بانکی و حذف بروکراسی های پیچیده ناشی از این موضوع است که امیدواریم با ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی موثر درباره این موضوع شاهد رونق و جهش تولید در کشور باشیم.

کد خبر: ۶۴٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha